AURAP er AU's business intelligence portal for økonomi- og uddannelsesområdet. Portalen indeholder både standardrapporter og specialiserede analyseværktøjer.
Brightspace er AU’s e-læringssystem. Brightspace er samlingspunkt for kursusmateriale og fungerer som forum for online læring og undervisningsaktiviteter.
AU anvender systemet IndFak2 til modtagelse af fakturaer. På AU foregår fakturamodtagelse, bogføring og betaling til leverandør fuldt elektronisk.
På mit.au.dk kan du tilgå en række specifikke administrative systemer, du har rettigheder til, fx Medarbejderstamkortet.
mitHR er det personaleadministrative HR system ved AU, der bruges til personaleadministration, fraværsregistrering og medarbejderudviklingssamtaler (MUS).
PURE er AU's forskningsregistreringsystem. Her registreres forskningspublikationer, -aktiviteter og -projekter. PURE ligger desuden til grund for AU-ansattes personlige hjemmesider.
Aarhus Universitet anvender RejsUd til afregning af rejser og udgifter.
STADS er det studieadministrative system på AU. Via STADS administreres og formidles oplysninger om studerendes studieaktiviteter og -forløb.
Med webmail har du altid direkte adgang til din AU mail og kalender via en browser.
Workzone er AU's elektroniske sags- og dokumenthåndterings-system (ESDH). Som offentlig institution skal AU journalisere vigtige dokumenter.
Find flere it-systemer i emneindekset for medarbejderservice.
Kun relevant for de områder, som benytter sig af selvbetjening på ferie og fravær. Er du i tvivl om du er omfattet af selvbetjening, kontakt din nærmeste leder eller sekretær.
Du kan som medarbejder selv registrere din sygdom i mitHR.
Når du registrerer din sygdom sendes registreringen til godkendelse ved din linjeleder. Når din linjeleder har godkendt registreringen vil du modtage en notifikation herom.
Herunder finder du en vejledning på hvordan du foretager selve registreringen af sygdom i mitHR, samt hvor du kan se status på det registrerede fravær og hvordan du registrerer at du er rask igen.
Vejledningen tager udgangspunkt i registrering af en sygedag, men processen er den samme for øvrigt fravær via selvbetjening.
Det er muligt at registrere sygdom og andet fravær fra egen PC eller mobil. Det kræver to-trins-bekræftelse/Authenticator på egen PC eller mobil. Se nærmere evt. vejledningen: Saadan_faar_du_adgang_til_mitHR.pdf (au.dk)
Vejledningerne kan afspilles i forskellige formater.
Prøv de forskellige versioner og find den der passer bedst til dig.
Her kan læse om de forskellige formater og funktionaliteter og hvad der anbefales: Vejledning
Har du spørgsmål til processen /funktionaliteten i mitHR, tjek da FAQ-siden inden du kontakter en supportfunktion.