MUS-koncept får hjemmeside

Det nye fælles MUS-koncept på AU har fået sin egen hjemmeside. Her kan man læse information om pilotprojekt, høringsfase, tidsplan og finde dokumenter og vejledninger.

AU HR har udarbejdet et værktøj, som kan anvendes ved alle medarbejderudviklingssamtaler på tværs af AU.

Det nye koncept kommer i høring i samarbejdsudvalgene til december og er desuden i gang med at blive testet ved en række pilotprojekter, før det tilrettes og sendes til godkendelse i HSU og i universitetsledelsen.

Der er mulighed for at afprøve og kvalificere konceptet allerede nu ved at anvende det foreløbige materiale. Praktiske erfaringer bliver herefter taget med i det videre arbejde. Materialet kan fås hos HR-partnerne, som også kan tilbyde støtte til, hvordan MUS kan anvendes. Det er også hos HR-partnerne at ledere kan blive uddannet i at afholde MUS.

MUS-konceptet indeholder: ’Vejledning til MUS’, ’Tjekliste til lederen’, ’Spørgeguide til medarbejdere’, ’Spørgeguide til leder og VIP’ og ’Aftaleskema’.

Det forventes, at de årlige samtaler fra 2013 og frem altid afvikles i løbet af efteråret.