Aarhus Universitet med i samarbejde om at hjælpe trængte iværksættere

Det aarhusianske iværksættermiljø har været økonomisk trængt under COVID-19-krisen, men nu er der hjælp at hente. Aarhus Universitets iværksætterhub The Kitchen inviterer sammen med en række aktører fra det aarhusianske fundinglandskab alle startups med et konkret behov for kapitaltilførsel i 2020 til #AARsome Capital Connect d. 14. august 10-12. Arrangementet afholdes virtuelt i lyset af den seneste COVID-19-udvikling i Aarhus.

Her kan startups få 1:1-hjælp hos kapitaleksperter til at navigere i de udfordringer og muligheder, der er opstået i kapitallandskabet som konsekvens af COVID-19.

”Vi har set, at COVID-19 radikalt har ændret vilkårene for rigtigt mange startups. Kapitallandskabet har simpelthen forandret sig på meget kort tid, flere finansieringskilder er forsvundet, samtidigt med at nye fundingmuligheder er opstået. Derfor kan vi se et stort behov for at hjælpe startups med at få skabt overblik over det nye kapitallandskab, så de kan få dækket deres kapitalbehov i 2020”, udtaler daglig leder af The Kitchen, Jakob Søndergaard.

Arrangementet er en direkte udløber af den corona-taskforce, som Aarhus Kommune har etableret sammen med blandt andre INCUBA, The Kitchen, Innovationsfonden, Vækstfonden, Danish Business Angels, Erhvervshus Midtjylland og andre centrale aktører i miljøet.

#AARsome Capital Connect løber af stablen online første gang fredag d. 14. august og afholdes derefter hver måned resten af 2020.

Aarhus Kommune har bidraget med DKK 250.000 til taskforcens arbejde.

Læs mere om #AARsome Capital Connect og tilmelding til arrangementet her

Kontakt: