Masterclass for undervisere: Entreprenørskab the American Way

Det kræver velforberedte undervisere at gøre de studerende innovative. Det er baggrunden for Masterclass i Entreprenørskab for undervisere på videregående uddannelser, som Aarhus Universitet – i samarbejde med Innovation Centre Denmark i Boston og Silicon Valley – afvikler 9.- 10. august.

Masterclass i The Kitchen. Foto: Jeppe Dørup Olesen, AU

”I takt med at stadig flere videregående uddannelser tilbyder undervisning i entreprenørskab betyder det også, at der være undervisere, som har viden om iværksætteri og kan formidle den til de studerende. Det behov kommer vi i møde med en masterclass i entreprenørskab, og det bliver med nogle rigtige dygtige og erfarne undervisere fra USA, hvor undervisning i entreprenørskab er langt fremme i forhold til Europa”, siger ph.d. Jeppe Dørup Olsen fra Erhverv og Innovation på Aarhus Universitet.

Masterclass i Entreprenørskab bliver ledet af to sværvægtere i entreprenørskab fra Berkeley University, Ken Singer, Chief Learning Officer & Managing Director og David Law, Director of Global Academic Programming & Startup Programs. De vil give de danske deltagere i masterclassen nyeste viden og indblik i metoder i eksempelvis idégenerering, forretningsforståelse og pitch.

”Vi er meget glade og stolte over det program, som deltagerne kommer igennem i løbet af de to dage. Målet er at klæde deltagerne så godt på med viden og inspiration, der kommer de studerende til gavn og som forhåbentlig bidrager til, at dygtige unge tør realisere deres iværksætterdrømme, når de kommer ud i arbejdslivet”, siger Jeppe Dørup Olesen.

Masterclass for Entreprenørskab 9.-10. august finder sted i The Kitchen på Aarhus Universitet, hvor studerende og forskere med virksomhedsidéer kan få rådgivning og viden om erhvervslivet i Aarhus.

Der er tilmeldt 55 deltagere, som kommer fra videregående uddannelsesinstitutioner i hele landet.

Programmet kan ses her: https://siliconvalley.um.dk/events/entrepreneurship-masterclass

Masterclass er lavet i et samarbejde mellem Innovation Centre Denmark i Boston og Silicon Valley samt Fonden for Entreprenørskab og er sponseret af Otto Mønsted Fonden.

Kontakt:

Forretningsudvikler Jeppe Dørup Olesen, jdo@au.dk / 28992095