Arts lukker for optag på Italiensk fra 2016

Fakultetet har afsluttet sine overvejelser om fordeling af studiepladser for BA-optaget 2016. I den anledning er det samtidig blevet besluttet ikke at tilbyde studiepladser på Italiensk fra og med optaget 2016.

BA-optaget på italiensk har været genstand for grundige drøftelser på Institut for Kommunikation og Kultur og på fakultetet i Akademisk Råd, FSU og fakultetsledelsen. De har alle tilsluttet sig beslutningen om at lukke for optaget på Italiensk.

Beslutningen får ikke konsekvenser i forhold til ansættelser eller for de nuværende studerende på uddannelsen, da alle får mulighed for at færdiggøre deres bachelor- og kandidatuddannelser.

"Det er med beklagelse, at vi har måttet tage dette skridt, men under de givne vilkår – herunder dimensionering – og i betragtning af uddannelsens udvikling gennem de seneste år, ser vi ikke andre muligheder,” siger Johnny Laursen, dekan på Arts.