Arts Nyhedsbrev - 18. august

> Nye ph.d.-stipendiater på Arts
20 nye ph.d.ere bydes som de første velkommen på Graduate School of Arts

> Arne Kjær tiltræder som centerleder
Arne Kjær er udnævnt som leder af Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier. Centeret samler eksisterende mindre centre og forskningsprogrammer med fokus på universitets- og ungdomsuddannelsespædagogik og didaktik.

> Chefrådgiver ansat til dekansekretariatet på Arts
Den nye chefrådgiver i dekansekretariatet på Arts hedder Lone Plougmann Iversen. Hun skal i sit nye job rådgive dekanen inden for alle fakultetets arbejdsområder og lede af dekansekretariatet.

> Det tredje rum – teknologi i humaniora
I dag er det vigtigere end nogensinde at også humanister på universiteter lærer teknologiforståelse - både i forhold til deres hverdagsliv som undervisere og forskere og i forhold til de kompetencekrav, som også deres studerende vil blive mødt med, når de er færdige.
Det tredje rum er et kompetenceprojekt, som gennemføres på Arts i efteråret 2011 gennem fire workshops og en konference for forskere og studerende på Arts. Konferencen er åben for alle interesserede

> Aktuelt om forskningsmidler
Socialministeriet udbyder 7,3 millioner til forskning i civilsamfundet - se opslaget her