Arts på Folkemødet 2016

Arts er vært ved to debatter på Folkemødet på Bornholm i juni. Prodekan Niels Lehmann vil sætte fokus på humanioras rolle i samfundet og mere specifikt på fremtidens sproguddannelser.

Når Aarhus Universitets forskerskib Aurora lægger til kaj i Allinge Havn under Folkemødet, vil Arts være vært for - eller have forskere i spil ved - en række af de planlagte debatter og arrangementer.

To stærke paneler

Prodekan Niels Lehmann vil lede to debatter på Aurora om henholdsvis humanioras rolle i det fremtidige samfund og den konkrete udfordring med tilrettelæggelse af sproguddannelser i Danmark. Han har samlet to stærke paneler med Arts’ egne forskere (Lone Kofoed Hansen, Mads Kähler Holst, Ken Henriksen og Bodil Due) samt en række prominente deltagere fra kultur- og erhvervslivet - blandt andre Charlotte Rønhof fra Dansk Industri og Erlend Høyersten fra Aros.

Almendannelse og fremtidens skole

Desuden får deltagerne på folkemødet lørdag mulighed for at diskutere almendannelse med en række forskere fra DPU (Jens Erik Kristensen, Claus Holm og Ove Korsgaard) og torsdag Fremtidens skole med Ning de Coninck-Smith, også fra DPU. Torsdag kan man ligeledes høre Prodekan Anne-Marie Pahuus tale om kærlighed i rækken af Tænkepauser.

Udpluk fra programmet