Arts' strategi 2013-2020 sendes nu i høring

Udkast til Arts' strategi for 2013-2020 er netop sendt i høring i Arts' medarbejderorganer, og fakultetsledelsen breder således strategidiskussionen ud på hele hovedområdet. Efter høringen tilpasses strategien, som herefter endeligt godkendes i fakultetsledelsen og besluttes af dekanen.

På Arts er fire I’er omdrejningspunkt i strategien for 2013-2020: Internationalisering, Interdisciplinaritet, Interaktion og It. It er nu taget med som det fjerde ”I”, da det er fundamentet i mange af de strategiske mål, fakultetet sætter blandt andet i forhold til digitale læringsrum, it-infrastrukturer og it-værktøjer til understøttelse af forskningen.

”Vi anser alle fire I’er for at være vigtige for at Arts kan stå stærkt i den globaliserede verden nu og fremover. Der er tiltagende konkurrence mellem universiteterne om studerende og resurser, og vi skal udvikle os ved at tænke i forskningsbaner, hvor disciplinerne samarbejder i tæt interaktion med det omkringliggende samfund,” fortsætter Mette Thunø.

Arts’ strategi 2013-2020 afspejler visionen og målene i AU’s strategi for samme periode indenfor områderne forskning, uddannelse, talentudvikling, videnudveksling og organisation. Men det har været vigtigt for fakultetsledelsen, at målene fra den overordnede strategi giver god mening i en Arts-kontekst:

"Med strategien ønsker vi at udstikke en kurs med ambitiøse målsætninger, der samtidig respekterer den konkrete virkelighed på Arts," siger dekan Mette Thunø.

Sideløbende med Arts' strategi foregår der også et intensivt strategiarbejde på institut- og centerniveau. Her forventes strategierne vedtaget d. 28. februar 2014.

Forslaget er sendt til høring i flg. organer:

• Akademisk Råd
  • Institut- og centerfora
  • Studienævn
  • Uddannelsesudvalg
  • LSU/FSU
  • Ph.d.-udvalg
  • Institutternes forskningsudvalg
  • Artsrådet

Frist for indsendelse af høringssvar til Arts' strategi er d. 31. oktober 2013.

Hent

• om AU’s strategi på www.au.dk/strategi
  • om Arts' strategiproces på Arts' medarbejderportal