Dekanens Julebrev

Læs dekan Mette Thunøs julehilsen til medarbejdere på Arts.

Kære kolleger

Julen står for døren og velfortjente feriedage venter forude for jer alle. Jeg håber, I får nogle dejlige dage med familie og venner, og at I vil bruge ferien til at lægge AU og de bekymringer, der givetvis fylder nu, på hylden for en stund.

På AU vil vi i februar skulle gennemføre de udmeldte besparelser som bestyrelsen besluttede i onsdags. Samtidig skal vi implementere de længe ventede institutjusteringer, lægge sidste hånd på nye fælles arbejdstidsnormer, gennemføre de første strategiske projekter og få institutstrategierne helt på plads. Det er en omfattende dagsorden, som jeg er klar over vil kræve meget af jer oveni de øvrige arbejdsopgaver.

Jeg vil gerne takke jer for alle de kommentarer og høringssvar, der er kommet til de forskellige strategier og politikker i det forløbne år. Det har været en fornøjelse at se engagementet og de mange velovervejede forslag, som vi efter bedste evne har forsøgt at indarbejde – senest i strategien for Arts 2013-2020, der netop er blevet færdig.

I det nye år vil mange af forslagene blive til beslutninger, der skal medvirke til at opbygge en mere solid og velfungerende organisation. Samtidig skal vi naturligvis fortsat have fokus på de øvrige områder, der blev fremhævet i APV’en som problematiske.

Det seneste par år har vi arbejdet på at konsolidere vores fakultet, men samtidig er der også sket vigtige faglige udviklingstiltag, som ruster os godt til fremtiden. Alt kan umuligt nævnes her, men følgende resultater fra 2013 afspejler de store potentialer på Arts:

Ovenstående faglige aktiviteter er blot nogle af en bred vifte af aktiviteter, der trækker på de mange fagligheder og kompetencer på vores store fakultet, og der er stadig rige muligheder for at drage endnu flere fordele af, at vi er flere under samme tag.

2014 vil bringe nye udfordringer, ikke mindst forberedelserne af den kommende institutionsakkreditering og fremdriftsreformen. Ingen af delene kan vi komme udenom, selvom det er svære odds i en tid med besparelsesudfordringer og ny organisatorisk struktur. I fakultetsledelsen vil vi i samarbejde med alle medarbejderorganer bestræbe os på at få tingene til at hænge så godt sammen som overhovedet muligt.

Med ønsket om en glædelig jul vil jeg gerne takke for året der gik og håbe, alle kan finde den rette julestemning og komme til kræfter igen, førend vi mødes til de planlagte nytårsarrangementer på institutter og centre i januar og februar.

Glædelig jul og et godt nytår!

Venlige hilsner

Mette Thunø