Det afrikansk/nordiske samarbejde SANORD fejrer ti års jubilæum

Samarbejde om forsknings- og studenterudveksling mellem uddannelsesinstitutioner fra den sydafrikanske region og de nordiske lande fejrer 10 års jubilæum.

Foto: Colourbox.com

Institutleder fra Institut for Samfund og Kultur Bjarke Paarup er hjemme igen efter at have fejret SANORDS ti års jubilæum og sit første møde som medlem af SANORDs bestyrelse. 2017 konferencen i Zimbabwe handlede om “The role of universities in Research and Technology transfer to improve livelihoods in Southern Afrika”.

"Medlemsskabet af SANORD er en glimrende indgang til at etablere nye samarbejder med både afrikanske og nordiske institutioner," fortæller Bjarke Paarup.

SANORD arrangerer en årlige konference og næste års konference holdes i Finland på Jyväskylä Universitet under overskriften ”Academic citizenship; recognition, resilience or resistance?”.

Fakta
SANORD (Southern African-Nordic Centre) er en sammenslutning af højere uddannelsesinstitutioner fra den sydafrikanske region og de nordiske lande. Organisationen søger at udvikle strategiske og akademiske relationer mellem medlemsinstitutionerne. SANORD repræsenterer 26 uddannelsesinstitutioner fra den sydafrikanske region og 21 fra de nordiske lande – se oversigt over medlemmer

For yderligere information kontakt:

Katrine Solvang
Mobil: +4540873919