Husk de nye procedurer for forudsætningskrav til omprøver

Vi står over for sommereksamenerne, og Arts Studier minder om, at der er ny praksis for studerendes aflevering og underviseres godkendelse af forudsætningskrav til omprøver.

Den nye praksis betyder, at studerende, der skal indfri et forudsætningskrav til omprøver i august skal aflevere sit forudsætningskrav samtidig med, at de tilmelder sig omprøven til sommer.

Eksempel:

• Den studerende består ikke den ordinære eksamen, der afholdes i juni 2018.
  • Den studerende kan tilmelde sig omprøven ud fra den frist, der fremgår af eksamensplanen (kort tilmeldingsfrist) og afleverer samtidig sit forudsætningskrav til underviser.
  • Underviser skal godkende forudsætningskravet før, at eksamenen kan gå i gang og meddele Arts Studier herom.
  • Såfremt forudsætningskravet godkendes vil omprøven blive afholdt i samme semester, dvs. i august 2018.

Hvis studerende har tilmeldt sig omprøve i en forudgående termin har Arts studier allerede nu kontaktet de studerende for at minde om, at de skal have godkendt forudsætningskravet før eksamen kan gå i gang.

Undervisere kan derfor allerede nu blive kontaktet af studerende, der skal have forudsætningskravet godkendt.

Undervisere er velkomne til at henvende sig med spørgsmål til Arts Studier.
Kontaktperson: Julie Zederkof / j.zederkof@au.dk