Initiativer for et forbedret psykisk arbejdsmiljø på Arts

På Arts tilbydes alle ledere nu et kursus i håndtering af stress, og videnskabelige medarbejdere har kunnet deltage i et forløb om selvorganisering og selvledelse. Tilbuddene er en del af fakultetsledelsens opfølgning på den psykiske APV 2013.

Den psykiske APV fra 2013 afslørede et højt stressniveau blandt Arts’ medarbejdere. Fakultetsledelsen ønsker at imødegå det høje stressniveau ved at skabe initiativer, der kan medvirke til at skabe gode rammer og forudsætninger for et arbejdsliv med bedre trivsel på Arts.

”Vi ønsker i fakultetsledelsen udover at skabe bedre arbejdsrammer og -vilkår også at stille værktøjer til rådighed, som kan støtte ledere og medarbejdere i at håndtere individuelle udfordringer i relation til det psykiske arbejdsmiljø” forklarer dekan Mette Thunø.

Mette Thunø henviser til en ny oversigt, som samler alle initiativer for et bedre psykisk arbejdsmiljø på Arts. På samme side er der mulighed for at læse mere om de nye kurser og tilmelde sig.

Handlingsplanen realiseres og initiativer offentliggøres løbende

På baggrund af den psykiske APV bliver der sat forskellige initiativer i værk, som dels er målrettet de strukturelle udfordringer på Arts og dels tager udgangspunkt i, hvad den enkelte medarbejder og leder selv kan gøre for at skabe gode arbejdsvaner.

Fakultetsledelsen arbejder løbende i 2014 med at realisere handlingsplanen for psykisk APV på Arts, og nye tiltag bliver fortløbende offentliggjort på hjemmesiden.

Relevante links