Institutter i høring

Frem til slutningen af september bliver der afholdt høringer om, hvordan de tre institutter på Arts skal organiseres

Fakultetsledelsen på Arts har netop udsendt et forslag til, hvordan forskning og uddannelse skal organiseres på de nye institutter. Derfor afholdes der de næste 14 dage høringer med samarbejdsudvalgene, de gamle Institutråd, studienævn og de studerende i Artsrådet, med deadline fredag den 30. september. Den korte høringsfase skyldes et ønske om at få organiseringen på plads, og vil især tilgodese organiseringen af forskningen på institutterne, mens organiseringen af uddannelse allerede har været kendt.

Høringssvarene vil blive drøftet på møder på Arts: I Emdrup fredag den 23. september og tirsdag den 4. oktober, i Aarhus onsdag den 28. september. Hvordan institutternes skal være organiseret, vedtages endeligt på Fakultetsledelsens møde torsdag den 13. oktober.

• Se forslaget til institutorganisering på hjemmesiden Arts på vej

Målsætningsøvelser

Det er ikke kun i høringerne om organisationen, at fremtiden kommer til at fylde meget i efterårets arbejde på institutterne. Den samlede strategi for Aarhus Universitet udløber med udgangen af 2012, og for ikke at lave et omfattende arbejde med nye strategier midt i alle omlægningerne, skal der i stedet laves 'målsætningsøvelser' på institutterne. I første omgang bliver der afholdt seminarer, hvor institutterne skal udpege mål, der ligger i forlængelse af Aarhus Universitets fire indsatsområder (Fremragende forskning, Fokuseret talentudvikling, Inspirerende rådgivning og udveksling, Uddannelser af højeste kvalitet). Efterfølgende vil Fakultetsledelsen på Arts og Universitetsledelsen samle op på målsætningerne.