Masser af læsepladser i Arts nye studiemiljøer

På Arts i Aarhus er man i gang med at skabe et nyt dynamisk studiemiljø, der samlet vil komme til at rumme omkring 2000 læsepladser.

Håndværkere og arkitekter er godt i gang med at ombygge lokaler til nye studiemiljøer i bygningerne på Arts i Aarhus. Der er tale om fleksible miljøer, hvor man kan flytte rundt på møblerne og både finde plads til at sidde alene og læse og til at lave gruppearbejde.

Der er ved at blive etableret nye studiemiljøer på Trøjborg, i Nobelparken og på Tåsingegade. Samlet vil der i de tre bygningsområder kunne findes omkring 2000 pladser, som de studerende kan bruge til at læse eller lave gruppearbejde. Alle miljøerne vil senest stå klar til februar næste år.

Der er flere projekter på vej. På Kasernen går man i løbet af efteråret i gang med at få miljøet til at blive multifunktionelt med mange typer læsepladser, og på Moesgaard er det planen at have en ny indretning af studiemiljøet klar til næste sommer.

Campus skal passe til studiekulturer

Etableringen af de nye miljøer er et udtryk for fakultetets satsning på at gøre campus til et inspirerende og rart sted at være.

- Det er vigtigt, at de studerende føler, der er plads til at studere på campus. Vi ved, at der er mange forskellige studiekulturer på Arts, og vi prøver at skabe miljøer, der passer til de forskellige kulturer, fortæller Marianne Ping Huang, der er prodekan for uddannelse på Arts.

Hun tilføjer, at studiemiljøer på campus, den såkaldte ’on campus experience’, er noget, som alle de bedste universiteter fremhæver, når de præsenterer sig.

Det er planen, at alle Arts-studerende i fremtiden via deres nøglekort skal kunne bruge studiefaciliteter i alle Arts-bygninger.

Find en læseplads

> Find en oversigt over alle læsepladser på Arts