Nye ph.d.-stipendiater på Arts

20 nye ph.d.ere bydes som de første velkommen på Graduate School of Arts.

Mens ansøgningerne om ph.d.-stipendier på Arts og bedømmelsen af ansøgningerne i foråret 2011 endnu skete i overgangsfasen til den nye Arts-organisation, vil de nye ph.d.-studerende, som begynder ved indledningen til efterårssemestret, blive hilst velkommen i de nye organisatoriske rammer i den samlede Graduate School of Arts.

Ph.d.-skoleleder for den nye ph.d.-skole for Arts, Johnny Laursen, udtrykker store forventninger til de nye ph.d.-studerende. Ikke alene har ansøgerfeltet til ph.d.-stipendierne på Arts har været stort, og de foreslåede projekter hver for sig uhyre spændende, tilføjer han, det er desuden utroligt spændende at tænke på, hvordan dette tilskud af talent kommer til at påvirke vores nye forskeruddan­nelses- og forskningsorganisation.

De nye ph.d.-stipendiater på Arts er:

Claire Elisabeth Dungey
Projekttitel: Schooling as a delayed return system? Childhoods in a changing hunter-gatherer society in Uganda.

Elisabeth Skou Pedersen
Projekttitel: Krop og sted i litteraturen: En transdisciplinær undersøgelse af den relationelle krop mellem litteratur og geografi.

Michael Nobel Jakobsen
Projekttitel: Retslig interaktion i adelsvældens landbosamfund.

Ane Martine Kjær Lønneker
Projekttitel: Elegisk litteratur.

Nicolai von Eggers Mariegaard
Projekttitel: Statsræson og social bevægelse. Et studie i forholdet mellem sociale aktører og statsræson i Danmark i slutningen af det 18. og begyndelsen af det 19. århundrede.

Karsten Olsen
Projekttitel: The Neurobiological Basis of Social Learning.

Morten Schütt
Projekttitel: Himlen set fra jorden. En antropologisk undersøgelse af videnskab og religiøsitet hos nyreligiøse nybyggere i Sibirien.

Søren Rosendal
Projekttitel: Tensionalitet - En ny rationalitet på baggrund af en radikal læsning af Hegel.

Camilla Søballe Horslund
Projekttitel: Second Language Acquisition across and within Levels of Language.

Anne Engelst Nørgaard
Projekttitel: Demokrati som kampbegreb - kampen om den danske grundlov i midten af det 19. århundrede.

Sine Grove Saxkjær
Projekttitel: Kulturmøde & sameksistens: hvordan påvirkede de græske tilflyttere den lokale befolkning i Syditalien?

Lisbeth Heidemann Torfing
Projekttitel: Genstandes kulturelle biografier - en tværfaglig undersøgelse af navne i den norrøne kultur.

Inge Lise Mogensen Bech
Projekttitel: Modernisme i kontekst. Diskursanalytiske og sociokulturelle indfatninger af tidlig dansk modernisme.

Theis Vallø Madsen
Projekttitel: Mogens Otto Nielsen og Mail Art i Danmark: Det grænseløse værk i et internationalt perspektiv.

Janne Nielsen
Projekttitel: Medierne som skole - en historisk undersøgelse af den lærende modtager i DR’s tværmedielle undervisningskoncepter.

Anne Louise Larsen Nielsen
Projekttitel: Mellem bevægelse og bekendelse - det dynamiske subjekt hos Kierkegaard.

Johanne Louise V. Christiansen
Projekttitel: 'Undertrykkelse' i Koranen - zulm og andre relaterede termer.

Nicholas Alexander Marshall
Projekttitel: Theurgy and Society.

Unni Knutstad
Projekttitel : Bacheloropgaver i sykepleie i relasjon til forskningsstruktur og utdanningsstruktur i norsk sygepleierutdanning.

Martin Bech
Projekttitel: The “knowledge triangle” at work in China – the joint university campus as a new site for public-private partnership.