Nyt design på eksterne hjemmesider

AU’s eksterne hjemmesider får et nyt udseende. De nye designrammer skal implementeres fra efteråret 2016 og frem mod foråret 2017. Formålet er bedre overskuelighed og øget brugervenlighed.

Foto: Colourbox.

På Arts bliver designet først udrullet på cas.au.dk, som skifter til det nye design onsdag den 5. oktober 2016. I uge 43 skifter designet på de to øvrige institutter, cc.au.dk og edu.au.dk. Derefter følger arts.au.dk og de øvrige eksterne hjemmesider.

Formålet med det nye udseende er at give de eksterne målgrupper en god brugeroplevelse ved at øge overskueligheden og brugervenligheden.

De væsentligste ændringer bliver:

• Den grå AU menu, øverst på hjemmesiderne, udgår
  • Den lokale hovedmenu (f.eks. på et institut) vil fremover vises som en vandret drop-down-menu
  • Seglet får nyt liv på hjemmesiderne, da det bliver trukket frem på forsiderne og i footeren (bunden af hjemmesiden)
  • Footeren får et nyt udseende og bliver lokal

Se et eksempel på det nye design her: cas.au.dk

Har du spørgsmål?
Kontakt Arts Kommunikation: