Nyt interdisciplinært Afrika-initiativ

Forskere fra Arts deltager i et nyt interdisciplinært forskningssamarbejde “The Maasai Mara Science and Development Action” i Interdisciplinary Center for Organizational Architecture (ICOA).

Foto: Anton Gammelgård

Målet med det nye interdisciplinære Afrika-initiativ er at skabe et ambitiøst forsknings- og udviklingsprojekt, der skal bidrage til at løse de komplekse udfordringer i Maasai Mara i syd-vest Kenya - et helt unikt sted på jorden, der i dag er truet af klimaforandringer og befolkningstilvækst og dermed en lokal case med globale perspektiver.

16 forskere fra hele AU har siden sommeren 2014 arbejdet sammen om udviklingen af det afrikanske forskningstiltag. Arts bidrager med viden fra Interacting Minds Centre og Center for Bioculture  og heritage studies.

Læs mere om projektet

Arts-forskere, der deltager i projektet

• Jan Ifversen, Prodekan, Arts
  • Andreas Roepstorff, Interacting Minds Centre