Online ansøgning om adgang til bygningerne i Aarhus

Studerende skal ikke længere besøge institutsekretariaterne eller driftspersonalet for at få adgang til bygningerne.

Bygningsservice har digitaliseret de formularer, de studerende skulle bruge for at få adgang til bygninger. Det letter opgaven for studerende, sekretærer og bygningsservice. De studerende kan få adgang til de samme bygninger som hidtil, så fx kunsthistorie kan komme ind i de samme bygninger på kasernen, som de tidligere havde adgang til.

Studerende får automatisk ekstra adgange

I forbindelse med digitaliseringen af formularerne kan Bygningsservice også sikre, at de studerende yderligere får adgang til Arts’s fælles arealer, uden at de skal udfylde flere adgangsformularer. De studerende på Kasernen, Moesgaard, Trøjborg og i Nobelparken får derfor, ud over deres almindelige studieområder, automatisk adgang til:

• Studieområder og bibliotek i Nobelparken
  • Studieområder og bibliotek på Kasernen
  • Studieområder i Tåsingegade 3 (Studiecenter Arts)

Desværre skal studerende på Katrinebjerg (IT-parken) lave en ansøgning til både Katrinebjerg og Nobelparken for at få adgang til fællesarealerne. Emdrup-studerende får heller ikke automatisk adgang til fællesarealerne i Aarhus, men kan få adgang ved at udfylde Nobelparkens formular. De studerende skal markere deres egen uddannelse i formularen.

(se grafisk hvordan adgangen bliver fordelt)

Medarbejdere skal stadig bruge papir

Desværre er medarbejdere ikke inkluderet i digitaliseringen af formularerne indtil videre, og skal kontakte institutsekretariaterne som altid. Vi evaluerer formen i løbet af efteråret.