Vær med til at formidle forskning på Forskningens Døgn 2012

Der er brug for din forskning, dine erfaringer og idéer, når Forskningens Døgn løber af stablen på Aarhus Universitet fredag den 20. april 2012. Temaet i år er 'EUROPAS UDFORDRINGER'.

Til Forskningens Døgn forvandles auditorierne og foyerområdet omkring Institut for Matematik, bygning 1530 midt i Universitetsparken, til en boblende kedel af sjove og spændende præsentationer og demonstrationer af AU's forskning.

Med årets tema EUROPAS UDFORDRINGER er der lagt op til en bred vifte af forskningsområder inden for alle de fire nye hovedområder. Til at stå for planlægningen er der etableret en arbejdsgruppe på tværs af de fire nye hovedområder. Arbejdsgruppen tager sig af kontakt til forskerne samt planlægningen og det praktiske arbejde i forbindelse med afholdelse af Forskningens Døgn. Som forsker forventes du kun at deltage med dit eget faglige bidrag på selve dagen den 20. april (f.eks. speedforedrag, hands-on-aktivitet, eksperiment, udstilling eller andet).

Du er samtidig meget velkommen til at tænke tværdisciplinært, herunder overveje muligheden for at skabe en paneldebat på tværs af fag. Måske har du også gode idéer til andre former for aktiviteter, som er meget velkomne.

Arrangementet på AU foregår fredag 20. april kl 13-18 i auditorierne og foyerområdet omkring Institut for Matematik, bygning 1530

Tilmelding til Forskningens Døgn 2012

Hvis du er interesseret i at deltage med din forskning skal du udfylde dette tilmeldingsskema og sende til Charlotte Boel, AU Kommunikation, email: cbo@adm.au.dk senest onsdag den 22. februar 2012. HUSK at sætte en overskrift på din aktivitet – og husk at angive, om du ifm. speedforedrag har mulighed for at afholde det flere gange på dagen.

Mere om Forskningens Døgn på AU her

Forskningens Døgn er et landsdækkende initiativ igangsat af Forsknings- og Innovationsstyrelsen i 2005. Læs mere her