LinkedIn
Primær målgruppe:
- Eksterne stakeholders, fx FFE, AU, kommuner, store virksomheder og SMV’er, NGO’er, fonde, investormiljø
Sekundære målgrupper:
- Forskere i DK og andre danske universiteter
Tone of Voice:
Sprog:
Typer af indhold:
- AU skaber værdi for samfundet
- Opslag og delinger skal have en tydelig AU-vinkel
- Resultater
- Aktualitet
- Balance mellem erhverv og innovation
- Reportager fra afholdte aktiviteter
- Rekruttering til events i The Kitchen m.m.
- @-princip: kun folk med en klar aktie tagges og kun få interne
- Centrale hashtags – brug 3 pr. opslag: #værditilsamfundet + #samarbejde / #innovation / #iværksætteri / karriere + #videnispil
- Flere emojis (windows tast + punktum)
- Undgå redigering
Fokusområder og mål i 2022:
- Ændring af tekst, billede og overskrift med fokus på The Kitchen
- Fokus på Lones LinkedIn-profil og tilstedeværelse på LinkedIn – få PIV med i Fremhævet på LRO’s profil og LRO skal tagge i andres oplæg
- Kampagne rettet med forskere ift iværksætteri og entreprenørskab
- Erfaringer med boost/annoncering ift. specifikke målgrupper
- Fokus på employee advocacy og oplæg om gode tips til LinkedIn
Twitter
The Kitchens Twitter-profil bruges ikke aktivt. Lones skal opskaleres.
Primær målgruppe:
- Politiske stakeholders, fx FFE, AAK, VF, DE, DI, Innovationsfonden
Sekundære målgrupper:
Tone of Voice:
Sprog:
Typer af indhold:
- Nyheder
- Politisk interessevaretagelse
Fokusområder og mål i 2022:
- Lones Twitter-profil skal skærpes ift. politisk interessevaretagelse – og hvem er hun talsperson for, formål med indsats
- Skal bruges aktivt ifm. debatindlæg m.m.
- Genbesøge køreplan for PIV
- Tage stilling til notifikationer og vedligehold af The Kitchens-profil – team Komm gør