SoMe-pejlemærker

Facebook

Primær målgruppe:

  • (potentielle) Studenteriværksættere på AU
  • Forskere på AU

Sekundære målgrupper:

  • Økosystemet (den del varetages også hos startupaarhus.com, derfor i mindre grad på The Kitchens FB)

Tone of Voice:

  • Uformel men seriøs, i øjenhøjde

Sprog:

  • Engelsk (dansk kan forekomme)

Typer af indhold:

  • Events
  • Nyheder og historier fra huset
  • Workshops og programmer

Fokusområder og mål i 2022:

  • Annoncering henvendt til studerende og forskere (retargeting)
  • Modtagerorienteret indhold (hvilken værdi skaber The Kitchen for dig)
  • Uddeling af fondsmidler til forskere og studerende
  • Brand awareness, bl.a. via studenter- og forskervideo og portrætter

Instagram

Primær målgruppe:

  • Studenteriværksættere i The Kitchen

Sekundære målgrupper:

  • Potentielle studenteriværksættere
  • Økosystemet
  • Forskere

Tone of Voice:

  • Cool, edgy, laid back

Sprog:

  • Engelsk

Typer af indhold:

  • Små-historier fra husets dagligdag krydret med aktualitet

Fokusområder og mål i 2022:

  • Flere stories fra huset
  • Stories fra events ude af huset, hvor The Kitchen er med
  • Mere billedbåret
  • Brand awareness
  • Takeovers fra huset (fx Ignite-studenterne)
  • Fokus på delinger af omtaler

LinkedIn

Primær målgruppe:

  • Eksterne stakeholders, fx FFE, AU, kommuner, store virksomheder og SMV’er, NGO’er, fonde, investormiljø

Sekundære målgrupper:

  • Forskere i DK og andre danske universiteter
  • Medarbejdere

Tone of Voice:

  • Faglig, seriøs, formel

Sprog:

  • Dansk

Typer af indhold:

  • AU skaber værdi for samfundet
  • Opslag og delinger skal have en tydelig AU-vinkel
  • Resultater
  • Aktualitet
  • Balance mellem erhverv og innovation
  • Reportager fra afholdte aktiviteter
  • Rekruttering til events i The Kitchen m.m.
  • @-princip: kun folk med en klar aktie tagges og kun få interne
  • Centrale hashtags – brug 3 pr. opslag: #værditilsamfundet + #samarbejde / #innovation / #iværksætteri / karriere + #videnispil
  • Flere emojis (windows tast + punktum)
  • Undgå redigering

Fokusområder og mål i 2022:

  • Ændring af tekst, billede og overskrift med fokus på The Kitchen
  • Fokus på Lones LinkedIn-profil og tilstedeværelse på LinkedIn – få PIV med i Fremhævet på LRO’s profil og LRO skal tagge i andres oplæg
  • Kampagne rettet med forskere ift iværksætteri og entreprenørskab
  • Erfaringer med boost/annoncering ift. specifikke målgrupper
  • Fokus på employee advocacy og oplæg om gode tips til LinkedIn

Twitter

The Kitchens Twitter-profil bruges ikke aktivt. Lones skal opskaleres.

Primær målgruppe:

  • Politiske stakeholders, fx FFE, AAK, VF, DE, DI, Innovationsfonden

Sekundære målgrupper:

  • Forskere
  • Presse

Tone of Voice:

  • Kort og saglig med kant

Sprog:

  • Dansk

Typer af indhold:

  • Nyheder
  • Politisk interessevaretagelse

Fokusområder og mål i 2022:

  • Lones Twitter-profil skal skærpes ift. politisk interessevaretagelse – og hvem er hun talsperson for, formål med indsats
  • Skal bruges aktivt ifm. debatindlæg m.m.
  • Genbesøge køreplan for PIV
  • Tage stilling til notifikationer og vedligehold af The Kitchens-profil – team Komm gør