5 ph.d.er modtager AUFF’s talentpriser

En antropolog, en læge, en psykolog, en teoretisk kemiker og en softwareingeniør. 5 talentfulde ph.d.er modtager Aarhus Universitets Forskningsfonds ph.d.-priser, der i år uddeles for 20. gang. Det sker i forbindelse med AU’s prisoverrækkelser onsdag d. 25. maj.

5 ph.d.er har gjort sig særlig bemærket og modtager Aarhus Universitets Forskningsfonds ph.d.-priser. Fra venstre: Niels Kristian  Kjærgaard Madsen(Institut for Kemi), Niloofar Yazdani (Institut for Elektro- og Compu- terteknologi), Charlotte Etterup Christiansen (Institut for Kultur og Samfund), Kasper Glerup  Lauridsen (Institut for Klinisk Medicin) og Mai Bjørnskov Mikkelsen (Psykologisk Institut)
5 ph.d.er har gjort sig særlig bemærket og modtager Aarhus Universitets Forskningsfonds ph.d.-priser. Fra venstre: Niels Kristian Kjærgaard Madsen(Institut for Kemi), Niloofar Yazdani (Institut for Elektro- og Compu- terteknologi), Charlotte Etterup Christiansen (Institut for Kultur og Samfund), Kasper Glerup Lauridsen (Institut for Klinisk Medicin) og Mai Bjørnskov Mikkelsen (Psykologisk Institut)

Aarhus Universitets Forskningsfonds talentpriser går til 5 nye ph.d.er, som inden for hver deres fag har vakt ekstraordinær opsigt for deres resultater og deres formidling af dem. Prismodtagerne får hver 50.000 kr.

Ph.d.-prismodtagerne har bidraget med ny viden om psykisk sårbare unges fælleslæsning af skønlitteratur, behandling af hjertestop på hospitaler, følelsesmæssig udvikling i voksenalderen, kvantekemisk metodeudvikling og effektiv IoT-dataoverførsel.

Læs portrætter og hør podcasts med alle ph.d.-prismodtagerne - og se videoer nedenfor.

Charlotte Ettrup Christiansen: Socialantropologi

Mai Bjørnskov Mikkelsen: Emotionsforskning

Kasper Glerup Lauridsen: Hjertestop på hospitaler

Niels Kristian Kjærgård Madsen: Kvantekemisk metodeudvikling