Den vigtigste betingelse for at blive bruger i Pure er, at du er oprettet i AU's Medarbejderstamkortet og at dine oplysninger er sat til "Vises i Pure". Du skal også have en gyldig afdelings-emailadresse*. AU Pure kan herefter tildele dig en brugerrolle i Pure.
*Gælder ikke nødvendigvis hvis du er hospitalsansat og har en ulønnet tilkytning til Aarhus Universitet.
Du skal oprettes oprettes i AUs persondata system Medarbejderstamkortet før du kan få adgang til Pure.
Tjek om du er oprettet i Medarbejderstamkortet
Søg på dit eget navn på siden: http://www.au.dk/om/organisation/navnlist/
Kommer dit navn ikke frem på listen, er du sandsynligvis ikke oprettet.
Kontakt din lokale superbruger for at blive oprettet
Du kan finde din lokale superbruger og læse mere om Medarbejderstamkortet på siden:
http://medarbejdere.au.dk/administration/hr/hr-systemer/medarbejderstamkortet/
Der kan gå op til en dag, før du kan logge ind i Pure, efter du er oprettet i Medarbejderstamkortet.
Du skal have en valid medarbejder email i Medarbejderstamkortet for at kunne oprettes som bruger i Pure. Du opretter denne medarbejderadresse i din profil på https://mit.medarbejdere.au.dk/da/profile/mail
Du vælger selv, hvad der skal stå foran snabel-a (@). Det, der står efter, er dikteret af, hvilken afdeling du er tilknyttet f.eks. vil der stå clin.au.dk eller ps.au.dk.
Bemærk:
Du får automatisk tildelt rollen Personlig bruger i Pure. Det gør dig i stand til at registrere dine publikationer, aktiviteter, projekter mm. og kontrollere visning af dine oplysninger og indhold på din personlige AU hjemmeside.
Har du særlige arbejdsopgaver og har behov for udvidet brug af Pure, skal du sende en mail pure@au.dk og beskrive hvilke opgaver du skal løse. I dialog med dig, vil vi tildele dig de roller og rettigheder, der passer bedst til dine Pure-opgaver.
For at sikre at Institut for Klinisk Medicin overholder reglerne for dataadgang for personer med ikke-lønnet tilknytning er der blevet indført en ny procedure pr. 2024. Den nye procedure betyder, at en ulønnet tilknytning nu skal ledsages af en tilknytningsaftale, der kan fornys for et år ad gangen. For at lave en tilknytningsaftale, skal du ansøge online.
Du har brug for en tilknytning, hvis du skal kunne registrere publikationer i Pure og evt. tilgå din AU-mail. Det har stor betydning for din afdeling, at dine publikationer registreres i Pure.
AUH-ansatte
Når du ansøger online, skal du angive:
Andre regionsansatte f.eks. ansatte på regionshospitalerne
Når du ansøger online, skal du angive:
Du finder ansøgningsskemaet her: online ansøgningsformular.
Hvis du har yderligere spørgsmål, kan du kontakte Institut for klinisk medicin på affiliation@clin.au.dk
Selvom en tilknytning lukkes, forsvinder publikationshistorikken ikke fra Pure. Hvis tilknytningen genaktiveres på et senere tidspunkt, vil der være adgang til tidligere registreret indhold.