Senest opdateret: 26. april 2022.
Emnerne på denne liste er problemer, som vi har opdaget, men ikke umiddelbart kan løse. Når løsningen på et problem er fundet og implementeret, fjernes emnet fra listen.
Kortvarige systemproblemer og planlagt nedlukning af Pure bliver annonceret på Pure hjemmesiden og AU's serviceinfo.
Der er visse informationer, som Pure trækker direkte fra andre af AU's systemer, det drejer sig bl.a. om din titel, der kommer fra medarbejderstamkortet. Det betyder, at problemer med titel-visninger typisk skal løses i medarbejderstamkortet. Fra september 2023 har vi lavet en ændring i synkroniseringen mellem medarbejderstamkortet, der gør, at hvis enten den danske eller engelske titel er tom, så bliver der indsat en generisk titel, der refererer til din personalekategori. Hvis du ikke ønsker, at det er den, der skal vises, skal du bede din medarbejderstamkortredaktør udfylde den korrekte titel for dig. Hvis der fortsat er problemer med titel-synkroniseringen, fx fordi du har flere forskellige titler i forskellige enheder, så kontakt Pure-supporten, der nok skal hjælpe med at rede trådene ud.
Du kan som altid selv påføre akademiske grader som en tilføjelse til din titel - denne ændres direkte i Pure
Der kan være problemer i forbindelse med at du forsøger at synkroniserer dit indhold i Pure til ORCiD. Problemet opstår, når du fra siden med dine profiloplysninger i Pure, har trykket på ”Overfør” ud for dit ORCiD og efterfølgende klikker på ”Proceed” i det dialogvindue der popper op. Her kan du opleve, at der ikke sker noget, efter at du har klikket på "Proceed".
Dette skyldes, at Pure-leverandøren har ændret på sikkerhedspolitikken vedrørende udveksling af indhold fra Pure. Forskellige browsere håndterer denne ændring forskelligt. Bruger du Chrome, når du er fysisk placeret på AU og bruger AU's netværk, eller bruger Chrome, når du er logget på din AU VPN, vil du med stor sandsynlighed løbe ind i problemet.
Bruger du i stedet Firefox, når du befinder dig på AU eller en AU VPN-forbindelse, burde du ikke have problemer med at synkronisere dine publikationer i Pure til ORCiD. Mislykkes det alligevel med Firefox, kan du skrive til os på pure@au.dk. Eller, drop ind i vores drop-in support torsdag kl. 10-11:00 via Zoom og del din skærm, så vi kan hjælpe dig igennem processen.
Vi forventer, at problemet bliver løst med den næste opgradering af Pure i februar 2022, således at de personer, der ønsker at bruge Chrome i Pure, kan gøre det uanset, hvor de befinder sig.
Der er et antal personlige AU hjemmesider, som ikke dukker op i Googles søgeresultater, når man søger efter en forsker. Årsagen er, at der mangler en markør, som Google bruger til indeksering af hjemmesider. Denne fejl kommer fra Typo3.
AU IT (Brugeroplevelse) har lavet rettelser til Typo3 og mange af de "forsvundne" hjemmesider er nu dukket op igen. Det vil sige, at Google scanneren har været forbi og indekseret dem. Der kan gå et stykke tid, før alle hjemmesiderne bliver indekseret (igen). Hvor lang tid der kommer til at gå, kan vi ikke sige noget præcist om. Desuden virker denne løsning tilsyneladende ikke for alle sider.
Vi har en aftale med AU IT om, at vi videresender de sager vi modtager på dette problem til dem. Der er således ikke mere vi kan foretage os i denne sag.
På grund af en dato-synkroniseringsfejl oplever nogle brugere, at de samme stillinger gentagelses under deres organisatoriske tilhørsforhold. Se eksemplet:
Vi har ryddet op i de fejl vi har fundet. For de datoer, der har givet problemer, har vi slået sammenfaldende stillinger sammen til en sammenhængende periode under den relevante organisatoriske enhed. Skriv til pure@au.dk, hvis du ser at det samme tilhørsforhold er opdelt i flere perioder.