Blackboard

FAQ

Hvordan logger jeg på Blackboard?

Brugernavn er dit AU ID (f.eks. au123456) eller dit studienummer.

Password er det samme som du benytter til mit.au.dk.

Hvordan oprettes en ekstern bruger?

For at en ekstern bruger kan få adgang til Blackboard, skal vedkommende oprette sig selv i AUs systemer. Herefter kan en Blackboard administrator give vedkommende adgang til Blackboard og de kurser, vedkommende skal deltage i.

Se hvordan en ekstern dansk bruger får adgang i denne vejledning.

Se hvordan en ekstern udenlandsk bruger får adgang i denne vejledning.

Er du Blackboard administrator, kan du i Guide til TAP'er - oprettelse af eksterne brugere (som har et AU ID) finde hjælp til hvordan du giver en ekstern bruger adgang til Blackboard.

Hvordan tilføjes eksisterende bruger til kursus?

Som underviser på et kursus kan du tilføje flere til dit kursus. Det kan være medundervisere (Instructor), hjælpelærere (teaching assistant) eller studerende, der blot ønsker at følge kurset, men ikke gå til eksamen (ikke STADS tilmeldte).
Følg denne vejledning for at tilføje flere til dit kursus.

Hvordan ændres fremmøde for en studerende i Qwickly?

Som underviser kan du ændre status for en studerende fx fra Absent til Present. Gå til Attendance Record og vælg cellen med det røde kryds ud for den pågældende studerende (søg evt. ved Filter Username). Nu åbnes et nyt vindue, hvor den korrekte status vælges. Husk at gemme den nye status (Save Record).

Følg Qwickly vejledning for flere ændringer af fremmøderegistrering manuelt (fra side 4.)

Hvordan stopper jeg notifikationer fra AU Blackboard?

Sådan stopper du notifikationerne i Blackboard.
(Anbefales hvis du er alumne)

Stop notifikationer i Blackboard.

Sådan stopper du alt videresendelse af mails fra AU.
(Anbefales hvis du har afbrudt dit kursus på AU)

Guide til at fjerne videresendelse af mail.

Se punkt 5. Ved ”Videresend til” vælger du i dropdown-menuen den tomme linje og trykker gem.

Hvordan får jeg hjælp til undervisningsevaluering?

Find svar på gængse spørgsmål vedr. undervisningsevaluering eller kontakt Studiesystemsupport.

Hvordan får jeg korrekt mail i Blackboard?

Din email adresse bliver hentet fra STADS, hvis du er studerende (herunder også PhD studerende, som har en åben indskrivning i STADS), og fra IdM, hvis du er ansat.

Står din email forkert, så er det i et af disse datafødende systemer, den skal rettes. Email adresser kan ikke rettes i Blackboard.

Find svar på flere spørgsmål her!

Se flere spørgsmål og svar!

Support og Vejledning

Spørgsmål til funktionalitet eller tekniske problemer

Kontakt Studiesystemsupport

Åbningstid:
Mandag-torsdag kl. 9-15
Fredag kl. 9-14
NB! 27-29. december kl. 10-14

Oprettelse af kursus / organisation

Anmod om oprettelse af kursus eller organisation.

Nyheder


1433889 / i40