Support

Online vejledninger og FAQ

Er der en vejledning, der kan hjælpe dig, eller en FAQ, eller en af dine kolleger?

Ræk ud til din lokale HR, hvis du derudover har brug for hjælp. (HR-medarbejdere kan finde hjælp hos den lokale HR-superbruger)   

Åbne spørgetimer

Deltag i en den ugentlige mitHR-spørgetime for sekretærer og HR-medarbejdere, hvor du har mulighed for at stille alle dine spørgsmål, samt høre hvad andre i samme rolle som dig spørger om. 

>> Læs mere og find links til de åbne spørgetimer for sekretære og HR-medarbejdere her

Telefonsupport

Telefonnummer: 87150606

► Driftsstatus: NORMAL

Åbningstider:

  • Mandag: 9-12
  • Tirsdag:  9-12
  • Onsdag: 9-12
  • Torsdag: 9-12
  • Fredag: Lukket

Ferielukket:

Der er lukket på helligdage

  • Uge 7: vinterferie
  • Uge 13: påskeferie 
  • Uge 28: Telefon lukket d. 10 og 11. juli 

  • Uge 29: Sommerferie lukket 

  • Uge 30: Sommerferie lukket

  • Uge 31: Sommerferie lukket

  • Uge 32: Telefon lukket d. 07 og 08. august


Supporttelefon til mitHR

Siden januar 2024 har mitHR supporttelefon været åben.
Når du ringer, vil en medarbejder fra mitHR-teamet sidde klar til at hjælpe med dine spørgesmål. 

Hvordan ringer man til supporttelefonen?

Du kan ringe ind via TEAMS eller almindeligt telefonopkald. 

Det er ikke muligt at dele skærmen eller se hinanden, når man ringer ind via TEAMS, så det er kun et voice opkald.

Hvornår bruger du supporten 

Hvis du har spørgsmål om: 

  • generel brug af mitHR
  • forståelse af data i mitHR
  • konkrete sager
  • tvivl om der er tale om en systemfejl eller datafejl
  • hjælp til oprettelse af Cherwell-sager

OBS: Der kan ikke oprettes adgang til brugere i mitHR via supporttelefonen. Det skal gøres via en Cherwell-sag med ledergodkendelse.

Hvis sagen handler om en konkret medarbejder, så bedes du venligst have AUID klar.

Serviceportalen Cherwell

Hvis du møder tekniske udfordringer/fejl i mitHR, som HR-/HR's Superbruger ikke kan hjælpe dig med, kan du/I kontakte HR Data og Digitalisering via Aarhus Universitets Serviceportal, Cherwell.  

Hvis der er svaret på en supportsag fra support-bemandingen, vil sagen i udgangspunktet holdes åben indtil vi har fået en bekræftelse på, at sagen er løst, eller vi har fået et svar med uddybende spørgsmål, eller en beskrivelse af sagens udestående.

Hvis der ikke sker bevægelser på en sag uden dennes løsning, eller uden yderligere svar/spørgsmål, lukkes sagen.


Tildeling af administrative roller i mitHR

Tildeling af administrative roller som Sekretær, HR-medarbejder, Lønmedarbejder i mitHR foregår også gennem Cherwell. 

Henvendelse om oprettelse af ny rolle i mitHR 
HUSK: vedhæft ledergodkendelse i sagen