Forskeruddannelseslederne på Arts er nu på plads

De otte forskeruddannelsesledere på Arts er nu udpeget. Det betyder, at organisationen bag ph.d.-skolen er faldet endeligt på plads.

De otte forskeruddannelsesledere er nu udpeget. Det betyder, at organisationen bag ph.d.-skolen er faldet endeligt på plads. Johnny Laursen, tidligere prodekan for forskning og ph.d.-skoleleder på Humaniora, står i spidsen for ph.d.-skolen på Arts. Han ser frem til at komme i gang med samarbejdet:

–Det bliver godt at komme i gang med arbejdet sammen med de nye forskeruddannelsesledere, som bliver vigtige samarbejdspartnere for ph.d.-vejledere, ph.d.-studerende og forskningsmiljøerne. Sammen med ph.d.-udvalget kommer de til at spille en vigtig rolle for dialogen mellem ph.d.-skolen og de faglige miljøer.

Johnny Laursen påpeger, at forskeruddannelsesledernes opgaver med overgangen til den nye ph.d.-skole for Arts er vokset markant:

-De vil som hidtil være formænd for bedømmelsesudvalgene, som bedømmer indkomne ansøgninger om ph.d.-stipendium og om indskrivning. Men de vil også fremover spille en central rolle med hensyn til at sikre, at der udbydes tilstrækkelige ph.d.-kurser.

Forskeruddannelseslederne på Arts:

Kirsten Frandsen
Programleder for programmet: IKT, Medier, Kommunikation & Journalistisk

Morten Kyndrup
Programleder for programmet: Kunst, Litteratur og Kulturstudier

Sten Vikner
Programleder for programmet: Sprog, Lingvistik og Kognition

Nina Javette Koefoed
Programleder for programmet: Historie, Arkæologi og Antikstudier

Martijn van Beek
Programleder for programmet: Antropologi, Internationale Områdestudier og Religionsvidenskab

Morten Raffnsøe-Møller