Høring om Educational IT på Arts

Udkast til vision og strategi for Educational IT (EDU IT) på Arts 2013-2020 er nu sendt i høring i Arts' medarbejderorganer.

Strategien forholder sig til, hvordan teknologi kan understøtte fakultetets overordnede strategi på uddannelsesområdet. Det skal blandt andet ske ved at styrke undervisere og studerendes digitale kompetencer, skabe nye muligheder for videndeling og udvikle nye digitale undervisnings- og læringsformer.

”Vi vil gerne understøtte, at undervisere og studerende anvender digitale medier på måder, der fremmer de studerendes læring, så det ikke bliver teknologi for teknologiens skyld,” siger centerleder Arne Kjær fra Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier (CUDiM), som med en række projekter står for implementeringen af EDU IT-strategien på Arts

Første skridt er en handlingsplan for udrulning af det nye fælles Learning Management System Blackboard. Systemet har været anvendt på Institut for Uddannelse og Pædagogik (og det tidligere DPU) i en årrække, og er for nyligt taget i brug i den nyeste udgave på hovedområdet Business and Social Sciences. Udrulningen på Arts sker i tæt sammenhæng med strategien, og CUDiM vil have fokus på de læringsmæssige gevinster ved systemet.

For yderligere information:

Kontakt centerleder Arne Kjær, CUDiM