Kom til eksplorative frokostmøder

Eksplorative frokoster er et nyt tiltag på Arts. Formålet er at understøtte den faglige samtale på tværs af fakulteter om tematikker, som forskere på ARTS og det øvrige AU selv ser et fagligt og forskningsmæssigt potentiale i at afsøge.

Frokosterne finder sted i Nobelparken, og datoerne og temaerne for de to første frokostmøder er nu fastlagt:

• 24. Maj: Maritime Research at AU – Collaboration and Visibility
  • 20. Juni: Concepts for interdisciplinary collaboration on digitalization and AI: Trust
  • 15. September: Bridging the gap: responsive molecules in a responsive body?

Frokostmøderne skal ikke nå et bestemt resultater, men skabe og udvide netværk på tværs af universitetet for både deltagere og initiativtagere, og forhåbentligt afføde nye ideer, kontakter, projekter eller samarbejdspartnere. Forslagsstillere skal være fra Arts og et andet fakultet ved AU).

Så hvis man har en uafprøvet, skæv, vild, afsøgende eller boblende idé til et nyt snit ind i et forskningsfelt, som går på tværs af discipliner mellem ARTS og de øvrige fakulteter, så er ’eksplorative frokoster på Arts’ måske et interessant format at prøve af.

Læs mere om de eksplorative frokostmøder ved Faculty of Arts og find tid og sted for de kommende arrangementer her: https://medarbejdere.au.dk/fakulteter/arts/aktuelt/eksplorative-frokostmoeder-paa-arts