Fysisk APV

Udsættelse af fysisk APV:

Det er tidligere meldt ud, at vi ville afholde en ny fysisk APV (på grund af flytningen)i slutningen af april / starten af maj 2016.

Flere har været opmærksomme på, at det ikke er sket. Det er der selvfølgelig en forklaring på.

I den tidligere APV fra sidste efterår, var to af de største kritikpunkter fra bygning 5123, at ventilationen ikke fungerede, og at solen var generende om eftermiddagen. Det medfører både, at der bliver varmt, og at lyset er generende. Der er derfor sat nogle udbedrende tiltag i gang. Der er bestilt opsætning af solskærmende gardiner, i stueetagen (levering og opsætning uge 22), og en stor renovation af udluftningen. Denne renovation er påbegyndt på taget og i sekretariatet i denne uge og vil berøre Generelle Applikationer i uge 20, Administrative Applikationer i uge 21 og Integrationsteamet og FA-supporten i ugerne 28 og 29.

Samtidig er der stadig byggearbejde i gang i bygning 5121, hvor vi kan se frem til at få en helt ny kantine/mødelokale. I bygning 5120/5121 arbejdes på at udskifte gardiner, da de eksisterende ikke giver tilstrækkelige afskærmning for solen. Der kigges også på en justering af udluftningen.

Da arbejdet med ovenstående ikke er afsluttet endnu, er vurderingen, af det ikke giver mening at gennemføre en fysisk APV lige nu - den vil formentlig blot bekræfte, at disse tiltag er nødvendige. Samtidig kan der også være ting, der relaterer sig til disse tiltag - fx larm og støj fra bygge processen.

Vi har talt med arbejdstilsynet omkring det - og de var enige i ovenstående betragtning. Det er derfor besluttet, at vi udskyder den fysiske APV til efter sommerferien, hvor ovenstående arbejde er afsluttet, og vi forhåbentlig kan se en positiv effekt af det.

Vi vil gerne appellere til, at man afventer effekten af ovenstående - og klarer sig igennem så godt man kan, indtil arbejdet er færdigt. Det skal selvfølgelig ikke forhindre nogen i af give udtryk for "fejl og mangler" i den mellemliggende periode - og hvis I mangler en skrivebordslampe, en ny kontorstol eller lignende, kan I henvende jer til jeres LAMU repræsentant eller i sekretariatet.