Effektive arbejdsvaner med Outlook

Varighed: 1 dag fra kl. 10:00 – 17:00

På kurset får du præcis de værktøjer, der skal til for at få overblik, blive mere effektiv og kickstarte nye gode arbejdsvaner.

Du får værktøjer til, at strukturerer dine arbejdsopgaver og din arbejdsdag, så du kan bevare overblikket over arbejdsopgaverne, mindske risikoen for arbejdsrelateret stress og øge din trivsel og arbejdsglæde.

Udbytte:

Efter kursusdagen har du fået værktøjer til at:

  • Lægge en realistisk plan for dagen, der rent faktisk holder
  • Prioritere opgaverne og dermed øge dit fokus
  • Skabe overblik og struktur
  • Planlægge din tid, så du når det, du vil
  • Udarbejde opgavelister, der virker
  • Få e-mail, kalender og opgavelister til at spille sammen
  • Udnytte Outlooks funktioner, til at styrke din personlige effektivitet
  • Skabe arbejdsglæde og trivsel i en travl hverdag

Indhold:

  • Årsager til, at tid er en knap ressource
  • Realistisk planlægning, der holder
  • Prioritering – hvad er vigtigst?
  • Viden om hjernen og arbejdshukommelsen
  • Hvordan undgår du overbelastning og hvordan styrker du din arbejdsglæde?
  • Opgavestyring – 3 nemme trin, der virker
  • Brug Outlook bedre – tag kontrol over kalender og opgaver
  • Få styr på indbakken og spar tid med Outlooks nemme funktioner
  • Din egen personlige handlingsplan

Undervisningsform:

Kurset veksler mellem inspirerende oplæg, øvelser med konkrete værktøjer og øvelser individuelt og i små grupper. 1 halvdel af kurset har fokus på mindset og de gode vaner. I anden halvdel af kurset tager vi pc’erne frem og kigger på hvordan du sætter Outlook op og udnytter funktionerne, så det støtter dig bedst muligt. Du kan medbringe en pc, men det er ikke et krav. Alt bliver vist på storskærm og du får adgang til understøttende videoer efter kurset. Du skal forvente aktiv deltagelse og på hele kurset vil der være fokus på, at du samler præcis de værktøjer op, der passer til dig


1428038 / i40