Siden er en samling af de fælles studieadministrative processer.
De fleste processer er godkendt af procesejer og LGU. Det fremgår af den enkelte proces, hvorvidt den er godkendt. For de processer der endnu ikke er formelt godkendte er der tegnet generiske processer i samarbejde med fagpersoner fra AU Uddannelse og fakulteter.
Ved at trykke på det enkelte diagram bliver du ledt til den senest godkendte version af processen.
Til de godkendte processer er der tilhørende rolle- og procesbeskrivelser, der underbygger tegningerne.
På siden finder du også oversigt over procesejere samt governance af processer.
Inden for uddannelsesadministration har alle processer en procesejer. Procesejer har beslutningskompetence på procesniveau og er formelt ansvarlig for beslutninger og aktiviteter i processen. Procesejer er med andre ord ansvarlig for udfyldelse af den opgave, som processen beskriver.
Eftersom processerne er skrevet på et overordnet og generisk niveau vil det kræve større processuelle og organisatoriske ændringer før det vil slå igennem på processerne. F.eks. har overgangen til curriculumbaseret planlægning bevirket procesændringer, hvorimod implementeringen af eksamenssystemet Wiseflow ikke har resulteret i processuelle ændringer.
Procesændringer vil typisk initieres af et projekt.
Procesændringer indstilles til og godkendes af procesejer/LGU.
Studiesystemer har ansvaret for opdatering og vedligehold af procesdiagrammer og -beskrivelser. Det er procesejers ansvar at informere Studiesystemer om ændringer.