Aftaler om kompetenceudvikling for den enkelte medarbejder
AU og ledelsen i AU IT lægger stor vægt på kompetenceudvikling af medarbejderne enten det er i form af eksterne kurser eller interne aktiviteter, fx sidemandsoplæring eller bøger til selvstudie. Aftaler om kompetenceudvikling indgås mellem medarbejderen og vedkommendes nærmeste leder. Alle medarbejdere i AU IT tilbydes regelmæssige 1-1 sparringsmøder med deres leder, og her er en naturlig lejlighed til løbende dialog om emnet. Hertil kommer den årlige MUS, der normalt ligger i efteråret.
Sådan gør du:
Medarbejderen kontakter sin leder med ønsker, ligesom lederen kan opfordre til kompetenceudvikling inden for ønskede udviklingsområder. Nedenfor kan se, hvordan du søger om kompetenceuddannelsesmidler fra den fælles kompetenceudviklingspulje i AU IT
Den fælles kompetenceudviklingspulje i AU IT
Du bruger dette ansøgningsskema, som sendes til sekretariatet.
Den enkelte funktionschef skal godkende indstillingen, og din ansøgning behandles endeligt i chefgruppen. I ansøgningen oplyses udgifter til transport, ophold og forplejning, dette afholdes ligeledes fra den fælles kompetenceudviklingspulje i AU IT
Midler fra Kompetencefonden
Se nærmere herom:
https://medarbejdere.au.dk/administration/hr/kompetenceudvikling/kompetencemidler/
FUSA – Fonden til udvikling af statens arbejdspladser