Lønforhandling 2024 er gået i gang
I perioden 1.-25. februar kan medarbejdere på Aarhus Universitet udfylde et lønforhandlingsskema med oplysninger til brug for lønforhandling 2024.
Lønforhandling på AU går snart i gang. Læs med her for at få et overblik over processen, og hvad du kan gøre, hvis du ønsker en lønforhandling.
- Udfyld et lønforhandlingsskema i mitHR
Som medarbejder kan du selv gøre opmærksom på, at du gerne vil have din løn forhandlet, ved at udfylde et lønforhandlingsskema i mitHR i perioden 1.-25. februar. Her kan du kort beskrive de præstationer og anvendte kompetencer, du mener giver anledning til lønforbedring. Du finder skemaet i mitHR under ”Forløb og Formularer” – eller via siden Lønforhandling på AU, hvor der også ligger en videovejledning i, hvordan du udfylder skemaet. - Hvem forhandler min løn?
Din tillidsrepræsentant og din leder forhandler om en eventuel lønforbedring til dig. Nogle medarbejdere har mulighed for selv at forhandle med lederen – det fremgår af skemaet.
- God forberedelse er vigtig
Inden du udfylder skemaet, er det en fordel, at du kender de lønkataloger, lønaftaler og eventuelle lokale kriterier, du skal opfylde. Læs mere herom på din lokale lønforhandlingsside. Du kan også spørge din tillidsrepræsentant.
- Udbetaling af lønforbedringer
Du får en tilbagemelding og besked om resultatet af lønforhandlingen, når din leder og tillidsrepræsentanterne har forhandlet færdig i hele din enhed. Udbetalingen af aftalte lønforbedringer vil ske snarest derefter.
På Lønforhandling på AU kan du bl.a. læse om:
- Den overordnede tidsramme
- FAQ for medarbejdere
- Hvad kan der forhandles om?
- Links til lokale lønforhandlingssider
Har du spørgsmål, kan du kontakte din lokale tillidsrepræsentant