mitHR er AU’s nye fælles digitale løsning til information om personaleforhold og administration af personalerelaterede opgaver. Her på siden finder du information og vejledning om, hvordan du som medarbejder kan bruge mitHR.
OBS: Denne side opdateres løbende.
Med mitHR får du én indgang, som giver dig overblik over dine oplysninger om bl.a.:
I løbet af 2023 kommer flere funktioner til, bl.a. MUS, TR-oversigt, løn m.v.
Hvis du har adgang til selvbetjening, kan du også selv anmode om ferie og registrere fraværsdage i mitHR.
På det enkelte fakultet er det besluttet, hvornår man vil ibrugtage selvbetjeningsmulighederne i mitHR. Er du i tvivl om hvad der gælder for dig. skal du orientere dig hos din lokale ledelse.
Nedenfor har du en introduktion til forsiden med en forklaring til de forskellige funktioner og handlinger, du kan foretage i mitHR. Der arbejdes løbende på at forbedre brugerfladen, herunder vejledende overskrifter. Foreløbig kan du få hjælp i denne oversigt.
Her kan du finde vejledninger til, hvordan du kan bruge mitHR til at finde oplysning om dit ansættelsesforhold, ledertilknytning mv.
Sådan ser du dit ansættelsesforhold
Kun relevant for de områder, som benytter sig af selvbetjening på ferie og fravær. Er du i tvivl om du er omfattet af selvbetjening, skal du gerne kontakte din nærmeste leder eller sekretær.
Med selvbetjeningsløsningen i mitHR kan du selv anmode om ferie, eller andet fravær jf. nedenstående oversigt og registrere sygdom. Når du anmoder om ferie, eller andet fravær sendes det til godkendelse ved din leder. Du får herefter besked om din anmodning er godkendt, eller afvist.
Hvis du ikke kan logge på, skal du kontakte din lokale HR-medarbejder/sekretær.
Du er logget ind med dit personlige AUid, og det er kun dig, din leder og HR, der kan se dine personlige oplysninger. De informationer, der ligger under Offentlige oplysninger være tilgængelige for dine kolleger
Det vil være forskelligt alt efter, hvor på universitetet du er ansat.
Da adgangen til mitH kræver to-trins godkendelse, anbefaler vi at registrere fravær fra en arbejds-PC, eller - telefon.
Hvis du ikke har AU-udstyr derhjemme skal du melde dig syg til din sekretær og, eller din leder, som så vil sørge for registreringen på dine vegne.
Ferie- og fraværsoversigten på mit.au.dk udgår og erstattes af løsningen i mitHR, så flest mulige informationer relateret til dine personaleforhold vil være samlet ét sted.
Ja - Systemet følger de grundindstillinger man er sat op med i resterende AU-systemer.
Ellers kan man ændre sprog på mitHR direkte i systemet under "Sæt præferencer" som tilgås via medarbejderinitialer/billede oppe i øverste højre hjørne på forsiden.
Ja/Nej - Alle beskrivelser i vejledningerne oversættes til engelsk, hvis man vælger engelsk oppe i sprog-ikonet i vejledningen. Skærmbillederne forbliver på dansk.
Du logger ind med dit AU-ID. Er du tvivl om, hvordan du logger ind? Se vejledningen Adgang til mitHR