mitHR er AU’s nye fælles digitale løsning til information om personaleforhold og administration af personalerelaterede opgaver. Her på siden finder du information og vejledning om, hvordan du som medarbejder kan bruge mitHR.
OBS: Denne side opdateres løbende.
Med mitHR får du én indgang, som giver dig overblik over dine oplysninger om bl.a.:
Hvis du har adgang til selvbetjening, kan du også selv anmode om ferie og registrere fraværsdage i mitHR.
På det enkelte fakultet er det besluttet, hvornår man vil ibrugtage selvbetjeningsmulighederne i mitHR. Er du i tvivl om hvad der gælder for dig. skal du orientere dig hos din lokale ledelse.
mitHR kan tilgås fra alle digitale enheder, såfremt at du er sat op med to-trins-bekræftelse/Authenticator.
Hvis du ikke er sat op med to-trins-bekræftelse, skal du kontakte din lokale IT-support for yderligere assistance.
For mere uddybende beskrivelse om adgang til mitHR fra enten pc eller mobiltelefon se her: Adgang til mitHR
Nedenfor har du en introduktion til forsiden med en forklaring til de forskellige funktioner og handlinger, du kan foretage i mitHR. Der arbejdes løbende på at forbedre brugerfladen, herunder vejledende overskrifter. Foreløbig kan du få hjælp i denne oversigt.
Al ferie og fravær registreres i mitHR.Bemærk, at mitHR kategoriserer ferie som en fraværstype på lige fod med fx sygedage. Derfor finder du information om ferie i det modul, der hedder "Tid og Fravær"
Hvis selvbetjening ikke umiddelbart tages i brug på dit fakultet, er procedurer for registrering af ferie og fravær uændrede.
Her kan du finde vejledning i, hvordan du benytter dig af selvbetjening i forbindelse med anmodning om ferie og registrering af fravær.
Bemærk: På alle vejledningssider finder du en video. Hvis du ikke kan se denne, skyldes det, at din browser ikke er sat op til at acceptere Cookies. Denne vejledning uddyber, hvordan du bruger vejledningerne, herunder også, hvad du skal gøre for at sikre visningen af videoerne.
Nedenstående links leder dig hen på et generelt vejledningssite, så hvis du skal tilbage til denne side, skal du bruge browserens 'tilbage'-knap
Det er lokalt bestemt, om det er din leder eller den lokale HR-medarbejder/sekretær, der godkender dine ferieønsker og dit fravær i mitHR.
Her kan du finde vejledning i, hvordan du benytter dig af selvbetjening til at slå direkte op på registreringerne om bl.a. om dine ansættelsesforhold, jf. nedenstående.
Sådan ser du dit ansættelsesforhold
Hvis du ikke kan logge på, skal du kontakte din lokale HR-medarbejder/sekretær.
Du er logget ind med dit personlige AUid, og det er kun dig, din leder og HR, der kan se dine personlige oplysninger. De informationer, der ligger under Offentlige oplysninger være tilgængelige for dine kolleger
Det vil være forskelligt alt efter, hvor på universitetet du er ansat.
Da adgangen til mitH kræver to-trins godkendelse, anbefaler vi at registrere fravær fra en arbejds-PC, eller - telefon.
Hvis du ikke har AU-udstyr derhjemme skal du melde dig syg til din sekretær og, eller din leder, som så vil sørge for registreringen på dine vegne.
Ferie- og fraværsoversigten på mit.au.dk udgår og erstattes af løsningen i mitHR, så flest mulige informationer relateret til dine personaleforhold vil være samlet ét sted.
Ja - Systemet følger de grundindstillinger man er sat op med i resterende AU-systemer.
Ellers kan man ændre sprog på mitHR direkte i systemet under "Sæt præferencer" som tilgås via medarbejderinitialer/billede oppe i øverste højre hjørne på forsiden.
Ja/Nej - Alle beskrivelser i vejledningerne oversættes til engelsk, hvis man vælger engelsk oppe i sprog-ikonet i vejledningen. Skærmbillederne forbliver på dansk.
Du logger ind med dit AU-ID. Er du tvivl om, hvordan du logger ind? Se vejledningen Adgang til mitHR