Denne side indeholder alle vejledninger, der er relevante i forbindelse med administrering af elever i mitHR.
Læs mere om den generelle administration af elever på AU: Elevadministration for HR elevkoordinatorer
HR kan registrere yderligere understøttende data på en elev/lærlings ansættelsesforhold i mitHR.
Eleven/lærlingen kan selv tilgå den registrerede information i mitHR.
Registrering af yderligere elevdata håndteres af HR-medarbejdere og kan ske på to måder:
Denne vejledning beskriver registreringen gennem handlingen "Yderligere info om ansættelsesforhold".
Arbejdsgangen er kort beskrevet:
Denne vejledning beskriver tildeling af ferie til elever i forbindelse med ansættelse af eleven.
Tildelingen foregår manuelt på fraværsplanen "Ferie (elever)" og håndteres af den elevansvarlige HR-medarbejder.
Planen "Ferie (Elever)" tildeles automatisk til eleven, men har en saldo på 0 dage indtil tildelingen af dage er sket manuelt.
Godt at vide:
Arbejdsgangen kort beskrevet:
Har eleven medbragt ferie fra tidligere arbejdsgiver, skal dette håndteres udenom mitHR.
Informationen skal sendes til løn, der herefter sørger for at regulerer eleven indtil den medbragte ferie er opbrugt.
Har HR-afdelingen allerede en lokal aftale med løn om håndteringen af elevens medbragte ferie, er det også tilladt at fortsætte med den lokale aftale.
Arbejdsgangen kort beskrevet:
Følgende vejledninger kan være relevante i forbindelse med administrering af elever:
Videovejledningen ligger nedenfor.
Få vejledningen som pdf, ved at vælge Print it/Print via pilen ned i vejledningen og tryk Start.
Der kan vælges mellem flere forskellige formater. Læs mere om brug af vejledninger her
Klik på firkanten i øverste højre hjørne i videoen for at maksimere videoen til fuld skærm.
Fik du ikke svar på dine spørgsmål på denne side?
Se de forskellige muligheder for support på vores Supportoversigt.