mitHR er din nye digitale indgang til information om dine personaleforhold og ferie og fraværsregistrering. Her på siden finder du information og vejledninger til mitHR.
OBS: Denne side er under fortsat opbygning.
Med mitHR får du én indgang, som giver dig overblik over dine personlige oplysninger om bl.a.:
Du kan også selv anmode om ferie og registrere fraværsdage i mitHR.
Al ferie og fravær registreres i mitHR, og du kan som medarbejder selv anmode om ferie og registrere dit fravær i den digiatle løsning.
Den type fravær, du selv kan registrere, er:
Anden fravær, som fx barsel, orlov, længerevarende sygemeldinger, deltidssygemeldinger m.v. registreres fortsat af din lokale HR-medarbejder/sekretær.
Det er lokalt bestemt, om det er din leder eller den lokale HR-medarbejder/sekretær, der godkender dine ferieønsker og dit fravær i mitHR.
Bemærk, at mitHR kategoriserer ferie som en fraværstype på lige fod med fx sygedage. Derfor finder du information om ferie i det modul, der hedder "Tid og Fravær"
Her finder du vejledninger, som guider til at komme godt i gang med mitHR.
På denne oversigtsside får du en forklaring til de forskellige funktioner og handlinger i mitHR. Der arbejdes løbende på at forbedre brugerfladen, herunder vejledende overskrifter. Foreløbig kan du få hjælp i denne oversigt.
I mitHR finder du oplysninger om dit ansættelsesforhold, bl.a. arbejdstid, historik og referenceforhold (hvem er din(e) og ledere(e).
Kontakt din nærmeste leder eller sekretær, hvis du ser oplysninger om dig selv, du mener, er forkert.
I mitHR kan du se, hvem din nærmeste leder er (linjeleder). Din linjeleder er din personaleansvarlige leder, som fx godkender din ferie og dit fravær.
Hvis MUS ikke varetages af din linjeleder, kan du også se, hvem din MUS-ansvarlige leder er.
Du finder informationen enten under Offentlige oplysninger eller under Ansættelsesinfo.
Vejledningen viser dig, hvordan du ser det begge steder.
Her finder du en guide til, hvordan du kan bruge adressebogen til at søge oplysninger om dine kollegaer på universitetet. Du kan finde oplysninger om bl.a. xx, yy - det er de oplysninger, som også fremgår under Offentlige oplysninger .
Vær opmærksom på, at ledere og relevante HR-medarbejdere har adgang til alle oplysninger om dit ansættelsesforhold.
I organisationsdiagrammet kan du se dit organisatoriske tilhørsforhold og få overblik over ledelseshierarkiet.
Her finder du en guide til hvordan du som medarbejder anmoder om ferie og registrerer fravær i mitHR
Vejledningen tager udgangspunkt i registrering af en feriedag, men processen er den samme for øvrigt fravær via selvbetjening.
Her finder du en guide til, hvordan du som medarbejder ser dit registrerede ferie og fravær i mitHR. Du kan også se, hvordan du filtrerer på perioder og sorterer efter type af fravær.
Her finder du en guide til hvordan du får en oversigt over ferie og fravær. Herunder hvordan du ser, hvor mange feriedage du skal have afholdt inden 31/12 i indeværende år.
Hvis du ikke kan logge på, skal du kontakte din lokale HR-medarbejder/sekretær.
Ja, mitHR kan tilgås fra alle digitale enheder, hvis du er sat op med totrinsbekræftelse/Authenticator – se også denne vejledning. Hvis du ikke er sat op med totrinsbekræftelse, kan du kontakte din lokale IT-support.
Du er logget ind med dit personlige AUid, og det er kun dig, din leder og HR, der kan se dine personlige oplysninger. De informationer, der ligger under Offentlige oplysninger være tilgængelige for dine kolleger
Det vil være forskelligt alt efter, hvor på universitetet du er ansat.
Ferie- og fraværsoversigten på mit.au.dk udgår og erstattes af løsningen i mitHR, så flest mulige informationer relateret til dine personaleforhold vil være samlet ét sted.
mitHR afløser AU’s tidligere HR-system AUHRA. Med mitHR har AU valgt en løsning, der kan anvendes af alle – både dem, der primært arbejder med HR-opgaver, og alle medarbejdere og ledere i administrationen, på fakulteterne og institutterne.
Målet er at forenkle arbejdet med personaleopgaver på tværs af organisationen, reducere behovet for håndholdte løsninger og forbedre den overordnede kvalitet af HR-data.
mitHR er en velafprøvet standardløsning fra Oracle, der lever op til AU’s krav om sikkerhed, logisk brugergrænseflade og basisfunktionaliteter i HR-sammenhæng. Løsningen er integreret med Statens lønsystem og anvendes på andre danske universiteter og i mange store organisationer og virksomheder (under andre navne) – både i Danmark og resten af verden.
Du logger ind med dit AU-ID. Er du tvivl om, hvordan du logger ind? Se denne vejledning.
Vejledningerne til mitHR fungerer som en række skærmbilleder, du kan klikke igennem.
Få vejledningen som pdf ved at vælge Print it/Print via pilen ned i vejledningen og tryk Start.
Klik på firkanten i vejledningens øverste højre hjørne for at maksimere til fuld skærm.
Se også FAQ-delen, hvor du finder svar på en række spørgsmål om processen og funktionaliteten vedrørende mitHR.