Arts netværk for videnskabsteori

Oplysninger om arrangementet

Torsdag 13. december 2012,  kl. 15:00 - 17:00

Aarhus Universitet, bygning 1483, lokale 344

ARTS Netværk for Videnskabsteori inviterer til oplæg og diskussion ved David Budtz Pedersen, der sammen med Frederik Stjernfelt leder forskningsprogrammet Humanomics – et af de mest interessante forskningstiltag på humanvidenskabernes område i dag. David vil fortælle om pro-grammet, der er finansieret af Veluxfonden.

På Humanomics hjemmeside præsenteres projektet blandt andet således:

"The aims of the programme are (a) to map the content and context of the humanities over the last fifteen years, and (b) to identify theoretical and methodological resources for developing an empirically-based philosophy of the humanities. By looking at the structure and dynamics of the humanities at universities and other research institutions (e.g., museums, archives, cultural institu-tions), the programme seeks to provide empirical insight into which humanist theories, methods, concepts, etc. that are operative in today’s science system."

Tid og sted: Den 13. december klokken 15.00-17.00, lokale 1483/344.

Alle er velkomne.