Arts Uddannelsesdag 2017

Alle medarbejdere og studerende på Arts opfordres til at deltage i Arts Uddannelsesdag, der samler op på de gode erfaringer fra dette års kvalitetsarbejde.

Tirsdag 28. februar 2017,  kl. 10:15 - 17:00

Godsbanen, Aarhus

Uddannelsesdagen på Arts samler op på de gode erfaringer, der er gjort i løbet af dette års kvalitetsarbejde. Hovedfokus vil være på uddannelses- og undervisningstilrettelæggelse, idet 2016 har stået i KA-studieordningsrevisionernes tegn. Vigtige sigtepunkter for drøftelserne vil være temaet for 2016, fremdrift, og AU’s fokus for 2017 under titlen ”Karriereklar”.

Dagen er åben for alle studerende og medarbejdere ved Arts.

Program:

10.15-10.45: Velkomst, rammesætning af dagens tema samt opfølgning fra forrige uddannelsesdag
ved prodekan Niels Lehmann

10.45-12.00: Tilrettelæggelse af hele uddannelser med henblik på sammenhæng, fremdrift og relevans

• Studieprogression og tidlig tildeling af specialevejleder
    ved professor Jens Seeberg, afdelingsleder for Antropologi og Human Security, IKS
  • Erhvervsrettelse af kandidatuddannelsen i Dramaturgi
    ved lektor Thomas Rosendal Nielsen, afdelingsleder for dramaturgi og musikvidenskab, IKK
  • Erfaringer fra strategisk projekt vedr. kollektiv vejledning
    ved Helle Nordentoft Jakobsen, lektor på DPU
  • Studenterreaktioner på de tre oplæg

12.00-12.45: Frokost

12.45-14.00: Tilrettelæggelse af læringsorienterede og studenteraktiverende undervisningsudbud

• Opmærksomhedspunkter i studenteraktiverende undervisning
    ved Ane Qvortrup, lektor og leder af Center for interdisciplinær forskning og udvikling på SDU
  • Hvad virker reelt studenteraktiverende i forbindelse med afvikling af kurser?
    ved kandidatstuderende Daniel Slater
  • Studenteroplæg - Hvornår giver det mening at inddrage eksamen i undervisningsforløbet?
    bachelorstuderende Cecilie Bülow og kandidatstuderende Mikkel Andreasen fortæller om deres udveksling i USA og Canada.
  • Fælles drøftelse af de tre oplæg

14.00-15.00: Workshops
I grupper på tværs af fakultetets institutter drøftes mulighederne for at kvalitetsudvikle såvel vores studier i deres helhed som de enkeltstående kurser med særligt fokus på studenterinvolvering. Under ledelse af workshopledere fra UFA identificeres 3-5 tiltag, det er værd at tage med sig fra denne uddannelsesdag

15.00-15.15: Pause

15.15-16.00: Opsamling og afrunding
ved prodekan Niels Lehmann

Workshopledere præsenterer de 3-5 tiltag, og prodekanen trækker linjer op for det fremadrettede arbejde med kvalitetsudviklingen af vores uddannelser.

16.00-17.00: Mulighed for snak og snack