Fagligt informationsmøde om ansøgningsmulighederne i FKK

Fagligt informationsmøde om Det Frie Forskningsråd | Kultur og Kommunikations (FKK) opslag med ansøgningsfrist 1. november 2013.

Mandag 2. september 2013,  kl. 10:00 - 11:30

Sted

Aarhus Universitet, Preben Hornung Stuen, Frederik Nielsensvej 2, Bygning 1422, 8000 Aarhus C

Som supplement til det generelle informationsmøde om Det Frie Forskningsråds opslag, afholder FKK et særskilt informationsmøde af mere faglig karakter, hvor der er mulighed for at møde medlemmer af rådet.

Anette Warring, Formand for FKK, og Palle Rasmussen, medlem af FKK, vil orientere om ansøgningsmulighederne i FKK, væsentlige ændringer i forhold til tidligere opslag, behandlingsproceduren og stå til rådighed for spørgsmål.

Der vil desuden være en repræsentant for Det Frie Forskningsråds sekretariat til stede, som kan besvare spørgsmål om formelle forhold vedrørende opslaget og ansøgningsproceduren.

Opslaget fra Det Frie Forskningsråd kan ses her

Nogle af de væsentligste ændringer er:

• DFF’s opslag indeholder nu også virkemidlerne "MOBILEX - mobilitetsstipendier" og "Forskeruddannelse uden for universiteterne (ph.d.)" som tidligere var selvstændige opslag
  • Ansøger skal vedlægge en redegørelse for overvejelser om forskergruppens kønssammensætning (ved ansøgning om støtte til forskergrupper eller lignende samarbejdsprojekter)
  • Ansøger skal ikke længere foreslå eksterne bedømmere til ansøgningen

Yderligere oplysninger om informationsmødet kan fås ved henvendelse til Det Frie Forskningsråds sekretariat v. Jonas Lind, på mail joli@fi.dk eller tlf. 7231 8311.