Konference om inddragelse af nye medier i undervisningen på de gymnasiale uddannelser

Hvad kan it-værktøjer som Google Docs og Elluminate gøre for samarbejdet mellem eleverne på de gymnasiale uddannelser? Kan wikier, Twitter, podcasts og blogs tilføre undervisningen didaktisk værdi? Det er nogle af de spørgsmål, der vil blive diskuteret på denne konference, som afholdes på Aarhus Universitet den 28. november.

Mandag 28. november 2011,  kl. 09:30 - 16:00

Aarhus Universitet, Nordre Ringgade 4, Aulaen, 8000 Aarhus C

En række skoleprojekter på de fire gymnasiale uddannelser har i 2010-2011 deltaget i et forsknings-, udviklings- og netværksprojekt sammen med en gruppe forskere fra Aarhus Universitet. Projektet har bl.a. fokus på nytænkende inddragelse af it i undervisningen, inklusions- og variationsmuligheder i undervisningsformerne og nye måder at organisere undervisningen på. Forskere fra Aarhus Universitet følger op med kvalitative og kvantitative undersøgelser med det formål at bidrage til en kvalificering af den fortsatte didaktiske udvikling.

På konferencen fremlægger og diskuterer projektskolerne og forskerne fra projektets følgegruppe erfaringer og undersøgelsesresultater. Konferencen henvender sig til såvel praktikere som forskere.

Konferencen finder sted den 28. november 2011 kl. 9.30-16.00 i Aulaen på Aarhus Universitet, Nordre Ringgade 4, 8000 Aarhus C.

Deltagelse koster 250 kr.
Tilmelding senest den 14. november.

Læs programmet for dagen og tilmeld dig her

Fakta om projektet
I 2010-2012 deltager en række skoler, som udbyder hf-, stx-, htx- og hhx-uddannelser i udviklingsprojektet ”Undervisningsorganisering, -former og -medier - på langs og tværs af fag og gymnasiale uddannelser”. Her inddrager de bl.a. web 2.0-teknologi i undervisningen og netmedierede undervisningsforløb. Første runde, 2010-2011, afsluttes med en åben konference den 28. november 2011. Projektet er finansieret af Undervisningsministeriet.

Læs mere om projektet

Projektleder: Professor Helle Mathiasen