Styrket fokus på uddannelseseftersynet på Arts

Ændrede forhold på og omkring Arts har givet anledning til en gennemgang af fakultetets strategiske projekter.

Arts har som opfølgning på sin fakultetsstrategi (vedtaget december 2013) en række strategiske projekter, som omhandler organisation, forskning, uddannelse m.v.

Verden på Arts ser imidlertid anderledes ud i dag, end den gjorde, da fakultetsstrategien for 2013-2020 blev vedtaget. Dimensionering og Arts-eftersyn er nogle af de forhold, som har givet anledning til, at fakultetsledelsen ændrer arbejdet med de strategiske projekter.

”En rigtig strategi er fokuseret, og i foråret 2015 er uddannelserne og uddannelsesøkonomien den vigtigste fælles udfordring på fakultetet. Jeg har derfor foreslået fakultetsledelsen, at de strategiske projekter, som har betydning for uddannelserne indgår i uddannelseseftersynet i stedet for at fortsætte løsrevet fra det arbejde. Der er meget rigtig godt arbejde i dem, som kan bidrage positivt til vore overvejelser om fremtidens uddannelser,” siger Johnny Laursen, konstituteret dekan på Arts.

Men er der stadig plads til, at en ny dekan kan sætte sit præg på fakultetets kurs?

”Det kan dekaner altid, nye som gamle. Men der er jo heller ikke helt frit slag. Jeg husker Arts-processens mange venlige opfordringer til inddragelse. Et fakultet er ikke et én-mandsshow. Men en fremtidig dekan skal jo indlede en dialog om fakultetets fremtid, og kan selvfølgelig på den måde sætte sit præg på tingene,” svarer Johnny Laursen.

Projekterne er blevet gentænkt, så de lægger sig op af de to store indsatsområder i øjeblikket:

1. Arts-eftersynet som handler om den indre institutorganisering inkl. afdelingsstruktur, uddannelsesorganisering og forskningsorganisering
  2. Arts uddannelseseftersyn, som skal ruste Arts’ uddannelser til de ændrede vilkår på uddannelsesmarkedet, dimensionering mv.

Se hele oversigten over prioriterede strategiske projekter her