Denne side er primært målrettet russekretærer og rusansvarlige ved institutterne og administrationen.
For at sikre en god og overskuelig kommunikationsproces til de nye studerende op mod studiestart, har vi samlet et overblik over indhold, kanaler, proces og tidsplan herunder.
Studiestartsiden er det officielle sted, hvor de nye studerende lander. Her samler vi alt information om studiestart og rusarrangementer. Russekretærer på hver uddannelsesretning leverer indhold til bl.a. rusarrangementer.
Studiestartsiden skal kun handle om det som er relevant i forhold til selve studiestarten. Henvis gerne altid nye studerende til studiestartsiden.
Til studiestartsiden skal rusansvarlige levere følgende:
OBS: Alt information ligger i forvejen på studiestartssiden, som er opdateret året før. Tag derfor altid udgangspunkt i den eksisterende studiestartsside.
Centralt obligatorisk indhold står Kommunikationsafdelingen for
Aarhus BSS Kommunikation står i samarbejde med Studieadministrationen for alt centralt indhold som går på tværs af hele fakultetet. Dette gælder alt indhold om studievejledning, student services, bibliotek, IT, studieadministrative systemer mv.
_________
Hvis I har spørgsmål til studiestartsiden, kan I kontakte Didde Trolle (trolle@au.dk).
Tidsplan
For at vi kan nå i mål med studiestartssiden for hver uddannelse, er det vigitigt, at I (rusansvarlige) overholder tidsplanen for indlevering af information til siden.
Kontakt
Hvis der er spørgsmål eller uklarheder eller behov for at vende konkrete ting, så kontakt gerne Didde Trolle (trolle@au.dk).
Vigtige datoer for russekretærer og tutorer
Rusintroduktionen for bachelorstuderende foregår i de to sidste uger af august alt efter, hvilket studie du er tilknyttet. Undervisningen starter typisk sidste uge i august eller første uge af september.
Klargøring af studiestartsiden for nye studerende
Fra april-juni samarbejder de rusansvarlige med Studier og Kommunikation om at gøre studiestartssiden klar til de nye studerende. (se proces og tidsplan ovenfor)
Kommunikation til de ny-optagne
Senest den 3. august skal alle ansøgere, der bliver tilbudt optagelse på AU, bekræfte om de ønsker pladsen. Først derefter bliver deres data sendt ind i de systemer, som vi kan trække informationer ud fra.
Mailadresser på nye studerende
Vi forventer at kende kontaktoplysningerne på vores nye studerende i uge 32. Herefter sender vi disse kontaktoplysninger videre til jer, hvorefter I også selv kan sende dem information.
Fra midt i august vil de nye studerende være fordelt på deres hold, og I vil herefter modtage holdlister.
Vigtige datoer for nye studerende
For info om optagelse, bekræftelse af studiepladser mv. se: http://bachelor.au.dk/optagelse/frister/
Find mere information på AUs websider om datasikkerhed:
Spørgsmål i forhold til studiestartssiderne kan sendes til Didde Trolle på trolle@au.dk