Det korte navn 'Aarhus BSS' samt Aarhus BSS-logo skal anvendes på alle platforme, kanaler, medier samt produkter og publikationer, der repræsenterer fakultetet, institutter, centre og administrative enheder med tilknytning til Aarhus BSS.
De overordnede elementer i profileringsstrategien er:
Aarhus BSS er det officielle korte navn, som skal anvendes i så vidt omfang som muligt både internt og eksternt.
Navnet Aarhus BSS er valgt, fordi det er nødvendigt med et kort og letgenkendeligt navn med geografisk markør, som er lettere at sige, huske og skrive end det lange "School of Business and Social Sciences".
Det officielle fulde navn for fakultetet er stadig Aarhus Universitet, School of Business and Social Sciences. Det vil derfor optræde i nogle sammenhænge, men som hovedregel anvendes Aarhus BSS.
Her er et par eksempler på, hvordan Aarhus BSS kan anvendes i forskellige sammenhænge:
I ekstern kommunikation, som fx pressemeddelelser udsendt fra fakultetet, vil Aarhus BSS altid indgå i enten underrubrik eller den første del af brødteksten.