Har du brug for hjælp?

Her kan du få et se, hvorvidt du skal kontakte databeskyttelseskoordinatoren på dit fakultet, TTO, Forskningsdatakontoret eller databeskyttelsesrådgiveren, for at få hjælp, hvis du har et spørgsmål vedr. GDPR og dit forskningsprojekt.

Databeskyttelseskoordinatorer på fakulteterne

AU har en GDPR-koordinator på hvert fakultet, som kan hjælpe dig med konkrete spørgsmål til dit forskningsprojekt.

Natural Sciences

Charlotte Sand

Rådgiver Dekanat, Natural Sciences - Fakultetssekretariatet

Technical Sciences

Else Thordahl Meyer

Chefkonsulent Dekanat, Technical Sciences - Fakultetssekretariatet

Aarhus BSS

Anja Sandholt Hald

Juridisk rådgiver Administrationscenter Aarhus BSS - Fakultetssekretariatet, Aarhus BSS

Arts

Louise Buchhave

Juridisk specialkonsulent Dekanatet, Arts - Dekansekretariatet

Health

Technology Transfer Office (TTO)

TTO er AU’s kontraktenhed. De kan hjælpe dig med udfærdigelse af relevante aftaler, herunder databehandleraftaler, videregivelsesaftaler, overførsler og aftaler om fælles dataansvar. Desuden kan de hjælpe dig med vurdering af AU’s databeskyttelsesretlige rolle i dit forskningsprojekt, hjemmel og lign.

Husk, at du altid skal kontakte TTO, hvis du skal dele personoplysninger med eksterne parter (dvs. fysiske eller juridiske personer, som ikke er en del af AU).

Kontakt TTO på tto@au.dk

Forskningsdatakontoret

Forskningsdatakontoret på AU kan hjælpe dig med spørgsmål vedr. fortegnelsen, henvendelser fra registrerede i forskning, brud på persondatasikkerheden i forskning og kontakt med Datatilsynet, herunder anmodninger om tilladelse efter databeskyttelseslovens § 10.

Fortegnelsen

Har du spørgsmål vedr. forskningsfortegnelsen, kan du kontakte Forskningsdatakontoret på:

Mail: fortegnelse@au.dk

Brud på persondatasikkerheden

Har du spørgsmål vedr. brud på persondatasikkerheden i relation til forskning, kan du kontakte Forskningsdatakontoret på:

Mail: data-brud@au.dk

Øvrige henvendelser

Øvrige henvendelser? Kontakt Forskningsdatakontoret på:

Mail: dpo@au.dk

Databeskyttelsesrådgiver (DPO)

AU’s DPO kan hjælpe dig med vurdering af, om en konsekvensanalyse er nødvendig på baggrund af din risikovurdering. DPO’en bistår desuden med vejledning om konsekvensanalysen, der skal udføres af dig som forsker. Læs mere om DPO'ens rolle.

På AU er databeskyttelsesrådgiveren:

Advokat Karina Søndergaard

Mail: dpo@au.dk