Få nye opgaver: Bliv en bedre medarbejder - dér, hvor du er!

Du kan blive en bedre medarbejder uden at skifte skrivebordet ud med et nyt. I dit nuværende arbejde kan du nemlig få et kompetenceløft ved at påtage dig nye opgaver.

Giv dig selv en udfordring

Ved at få nye arbejdsopgaver udfordrer du egne evner. Du skal naturligvis være sikker på, at dine nye opgaver også er nogle, du rent faktisk kan løse med de erfaringer, du tidligere har gjort dig. Eller måske skal du opsøge et kursustilbud for at kunne håndtere de nye opgaver.

Hvis du er i tvivl om, hvorvidt du har mulighed for at udvide din palet af arbejdsopgaver, er det altid en god idé at tale med din leder. Så kan I sammen finde ud af, hvilke nye arbejdsopgaver du bedst kan påtage dig for at styrke dine kompetencer. De nye opgaver vil oftest blive udstukket fra ledelsen. Der er ikke en forventning om, at du selv opsøger nye opgaver, medmindre du har overskud til det i forhold til dine nuværende opgaver.    

Foto: Lars Kruse