Vi anbefaler, at du altid logger ind i Pure ved at bruge login-knappen på Pure-hjemmesiden. Herved er du sikker på, at du kommer det rigtige sted hen.
Ved at starte på vores hjemmeside ser du også vigtige driftsbeskeder, for eksempel hvis vi har lukket for adgang til Pure i forbindelse med vedligehold af systemet.
Du skal bruge totrinsbekræftelse til at logge på Pure. Læs mere om opsætningen af totrinsbekræftelse
1. Du har glemt dit password
Du få hjælp hos AU IT hvis du har glemt dit password til dit AU-ID.
2. Du er ikke oprettet i Medarbejderstamkortet
Du skal oprettes oprettes i AUs persondata system Medarbejderstamkortet før du kan få adgang til Pure. Når du er oprettet i Medarbejderstamkortet, kan du efterfølgende oprettes som IT bruger på Aarhus Universitet.
Tjek om du er oprettet i Medarbejderstamkortet
Søg på dit eget navn på siden: http://www.au.dk/om/organisation/navnlist/
Kommer dit navn ikke frem på listen, er du sandsynligvis ikke oprettet.
Kontakt din lokale superbruger for at blive oprettet
Du kan finde din lokale superbruger og læse mere om Medarbejderstamkortet på siden:
http://medarbejdere.au.dk/administration/hr/hr-systemer/medarbejderstamkortet/
Der kan gå op til en dag, før du kan logge ind i Pure, efter du er oprettet i Medarbejderstamkortet.
3. Du mangler en gyldig medarbejder-email
Du skal have en valid medarbejder email i Medarbejderstamkortet for at kunne oprettes som bruger i Pure. Du opretter denne medarbejderadresse i din profil på https://mit.medarbejdere.au.dk/da/profile/mail
Du vælger selv, hvad der skal stå foran snabel-a (@). Det, der står efter, er dikteret af, hvilken afdeling du er tilknyttet f.eks. vil der stå clin.au.dk eller ps.au.dk.
4. Ukendt årsag
Når du har tjekket, at du er oprettet i Medarbejderstamkortet, og du bruger det korrekte password, og har ventet en dag, men kan stadigvæk ikke logge ind i Pure, skal du kontakte AU Pure Support på pure@au.dk.