Adobe

Aarhus Universitet har tegnet en campus aftale med Adobe, der betyder, at vi frit kan installere Adobe Acrobat DC (afløseren for Acrobat Pro) på alle AU registrerede computere.
 

Hvordan får jeg adgang til Acrobat DC?

Programmet er en del af standard installationen på alle AU windows klient PC'er. Skulle den alligevel mangle på din AU PC, kan du selv downloade den fra Firmaportal/Company Portal, som du kan fremsøge i din windows menu, se også siden her

Brugere med AU Mac computer kan selv installere programmet fra Managed Software Center på Mac'en.

Kan jeg få adgang til andre Adobe programmer?

Ja, men disse licenser er ikke gratis. Adobe Creative Cloud kan tilsvarende bestilles via din lokale IT Webshop. Det er ikke muligt at købe de enkelte programmer selvstændigt. 

Licensen er en named user subscription licens, der dækker i aftaleperioden frem til 16. november 2024. Pakken kan anvendes af samme bruger på 2 af dennes devices.

Indholdet af den komplette pakke, kan du se på https://www.adobe.com/dk/creativecloud/catalog/desktop.html

Hvordan aktiverer jeg min licens til Adobe Acrobat?

1. Åbn Adobe Acrobat på din computer.

2. Under e-mailadresse skriver du auxxxxxx@uni.au.dk og klikker på ”fortsæt”. Herefter vil du have adgang til Adobe Acrobat. Du kan være logget på Acrobat på max. 2 devices samtidig.

Bemærk: Du kan blive spurgt om at skulle totrinsbekræfte. Læs mere om totrinbekræftelse


Hvis billedet ovenfor ikke kommer op på din skærm, skal du gøre følgende:

1. Åbn Adobe Acrobat.

2. Klik på den blå cirkel i øverste højre hjørne, og klik herefter på ”log af”.


3. Klik nu på ”Log på” i øverste højre hjørne.


4. Under e-mailadresse skriver du auxxxxxx@uni.au.dk og klikker på ”fortsæt”. Herefter vil du have adgang til Adobe Acrobat.

Bemærk: Du kan blive spurgt om at skulle totrinsbekræfte. Læs mere om totrinbekræftelse