Markedsføringskampagne

Den overordnede kampagne

Hvert år markedsfører vi u-days samlet. Det giver os en bedre mulighed for at fortælle de uddannelsessøgende om vores arrangement, når vi forener vores kræfter.

Formål

Vi ved, at et besøg på uddannelserne gør de uddannelsessøgende bedre i stand til at træffe et studievalg. Vi ønsker derfor at få så mange uddannelsessøgende som muligt til at besøge en eller flere videregående uddannelsesinstitutioner i Aarhus. Det skal markedsføringskampagnen bidrage til.

Målgruppe

Målgruppen er de 17-25-årige, som overvejer, hvilken uddannelse de skal søge ind på. Vi henvender os primært til unge i Jylland.

Mediemix

Kampagnen kører online, på ungdomsuddannelserne, i større byer i Jylland og i Aarhus midtby. Kampagnen har det største medietryk tre uger op til u-days. Markedsføringsmaterialer bliver dog distribueret på uddannelsesmesser og på ungdomsuddannelser allerede i januar.

Alt markedsføring peger ind på u-days.dk, hvor u-days besøgende kan sammensætte deres personlige program.

Markedsføringsbidrag

De videregående uddannelsesinstitutioner i Aarhus bidrager alle til kampagneudgiften efter en særlig fordelingsnøgle.

Tidsplan

December

  • Markedsføring på Google (Google Ads) kører frem til u-days.

Januar

  • Markedsføring på Facebook, Instagram, Youtube og Adnami kører frem til u-days.
  • Plakater til ungdomsuddannelser i Jylland (til studievejledere, på opslagstavler, i kantiner etc.)
  • Plakater til Studievalg Danmark, Center Østjylland, andre studievalgscentre samt højskoler
  • Markedsføring på de videregående uddannelsers hjemmeside og profil på sociale medier

Februar

  • Outdoor markedsføring (plakatstandere og bybannere) i Aarhus
  • Facadebannere på AU-bygninger mod Randersvej, Nørrebrogade, og Vestre Ringgade
  • PR i diverse medier (dagsblade, TV2 Østjylland m.m.)