Nye parkeringsregler pr. 1. februar

Fra d. 1. februar 2018 vil flere af universitetets parkeringspladser være forbeholdt medarbejdere. Der vil derfor være ændrede parkeringsforhold på Fuglesangs Allé og i Universitetsparken. Parkeringsforholdene i Herning er uændrede.

Grafik: Colourbox

Hvad betyder ændringen for medarbejdere ved Aarhus BSS?

Ændringen består overordnet i, at alle medarbejdere på Campus Aarhus nu skal oprette en digital parkeringstilladelse for at kunne parkere lovligt på AU’s pladser til medarbejderparkering.

Hvis du allerede har registreret din bil, er din parkeringstilladelse automatisk blevet forlænget frem til 31. 12. 2020 og gælder også alle nye områder. Du skal altså ikke foretage dig mere.

Hvis du endnu ikke har oprettet en digital parkeringstilladelse, kan du læse mere og registrere din bil her. Bemærk, at du skal registrere dig via din AU PC.

Under ”Digital parkering” kan du finde et kort over de nye parkeringsforhold under fanen ”Parkeringstilladelsen gælder til”.

Husk, at den ubegrænsede parkering IKKE gælder på gæsteparkeringspladser. Her er der 4-timers parkering, og du skal huske at sætte p-skiven. Du kan altid orientere dig via skiltningen.

Bemærk også, at du kan registrere op til to biler, men at du kun må parkere med én ad gangen.

Parkering på Fuglesangs Alle

Her vil de to parkeringskældre og en række parkeringspladser på området fra 1. februar være forbeholdt medarbejdere. Dette gælder dog ikke den store parkeringsplads mellem 2610-S- og 2641-R-bygningen. Her er der ubegrænset parkering – dog inden for båsene. Se kort over Fuglesangs Allé.

Parkering i Universitetsparken

Her vil parkeringspladserne mellem bygningerne fra 1. februar være forbeholdt medarbejderne.

Der vil fortsat vil være kommunalt regulerede parkeringspladser flere steder i Universitetsparken - primært langs vejene. Disse pladser vil typisk have tidsbegrænset parkering (4 timer), så her skal du huske at sætte p-skiven, også selvom du har registreret din bil. Se kort over Universitetsparken.

Parkering i Tåsingegade

Parkeringsforholdene ændrer sig ikke efter 1. februar. Dog vil alle parkeringspladser i Tåsingegade blive opstribet i løbet af foråret 2018, hvorefter det ikke længere tilladt at parkere uden for de opstribede pladser. Nærmere information følger.

Hvad gør jeg med min bombizz?

Fra 1. februar 2018 kan du ikke længere anvende din bombizz. Bombizzen kan afleveres hos det lokale Bygningsservice eller kasseres. Købet refunderes ikke, men du kan fortsat parkere i parkeringskældrene, hvis du opretter en digital parkeringstilladelse.

Hvor kan gæster parkere?

Du har mulighed for at oprette en digital parkeringstilladelse (gældende i 24 timer) til dine gæster, så de kan anvende medarbejderparkeringspladserne. Læs mere her.

Derudover vil der også være en række gæsteparkeringspladser, hvor digital registrering ikke er nødvendigt. Gæsteparkeringspladserne uden digital registrering er tidsbegrænset til 4 timer (husk parkeringsskive). Gæsteparkering vil  fremgå af skiltningen.

Du kan også få oprettet en midlertidig parkeringstilladelse, hvis du har større grupper af gæster, som vil skulle parkere jævnligt på universitetet over en længere periode. For at få oprettet en midlertidig tilladelse skal du kontakte AU Økonomi og Bygninger på: tek@au.dk.

Hvis du har spørgsmål til parkering ved konferencer og større arrangementer, skal du også kontakte AU Økonomi og Bygninger på mail (tek@au.dk).

Hvad betyder ændringen for studerende ved Aarhus BSS

Studerende kan ikke parkere på medarbejderparkeringspladserne. På Fuglesangs Allé henvises de studerende til parkeringspladsen mellem bygning 2610 og 2641. I Universitetsparken kan studerende benytte de kommunalt regulerede pladser.

Har du brug for hjælp?

Hvis du har spørgsmål til parkering eller registrering af din bil, er du velkommen til at kontakte AU Økonomi og Bygninger på mail (tek@au.dk).