Lønforhandling 2024 i AU Bygninger

Faglighed og faglig udvikling

  • Medarbejderen har fokus på vidensdeling og har en høj faglighed, som an-vendes i den samlede opgaveløsning både internt og eksternt
    Medarbejderen tilegner sig løbende nye kompetencer. De nye kompetencer anvendes og har øget kvaliteten i arbejdet væsentligt og/eller har bevirket, at medarbejderen kan løse opgaver med større kompleksitet
    Medarbejderen lytter i særlig grad til behov og ønsker og yder på den bag-grund rådgivning på et højt fagligt niveau, der understøtter en sammenhæn-gende administration

Ansvar, kvalitet og samarbejde

  • Medarbejderen tager i særlig grad ejerskab og ansvar for løsning af sine dag-lige arbejdsopgaver – herunder også nye opgaver
  • Endvidere udviser medarbejderen forretningsforståelse i det tværgående samarbejde i AU Bygninger og på hele AU samt i det eksterne samarbejde.

Nye løsninger

  • Medarbejderen bidrager i høj grad med nye løsninger, samt optimering og effektivisering af eksisterende processer, og formår at omsætte idéer til kon-kret opgaveløsning
  • Medarbejderen er forandringsparat mht. den digitale transformation og i anvendelsen af nye systemer og processer.

Lønforbedringer vil som udgangspunkt blive givet til de medarbejdere, som bedst lever op til et eller flere af kriterierne og som har udviklet sig mest i forhold til disse. Opfyldelse af et eller flere af kriterier medfører ikke nødvendigvis en lønforbedring, men skal anses som nødvendige betingelser for at komme i betragtning til en lønforbedring.

Det er vigtigt, at medarbejderen såvel som lederen er særligt opmærksom på at få aftalt konkrete tiltag i form af ændrede opgaver, nyt ansvar og/eller efteruddannelse mv. som kan føre til en lønforbedring og ny viden.